Onder de noemer ListenUP organiseert de beurs een lezingenprogramma waarin diverse experts hun licht laten schijnen over nieuwe trends en ontwikkelingen in de markt.
Tijdens de beurs, 21 en 22 augustus, zijn er diverse lezingen die vrij toegankelijk zijn. Dagelijks om 11.00 uur is een lezing getiteld ‘Instagram en Marketing’. Instagram kan een krachtig marketinginstrument zijn, maar hoe doe je dat? Eliane Roest (zondag) en Kirsten Jassies (maandag) vertellen hun ervaringen. Jan Agelink geeft onder de naam New Roots op beide dagen vanaf 12.15 uur een lezing over het ‘wortel schieten in een digitaal tijdperk’. Volgens hem heeft dat invloed op innovaties op ‘ambachtelijk design’ en hij laat de effecten zien aan de hand van vier thema’s die speciaal voor ShowUP zijn gemaakt.
Praktische tips en tricks
Dagelijks om 13:30 uur is er een lezing over ‘Licht en Retail’ waarbij experts op het gebied van licht- en lichttechniek vertellen over de laatste trends en ontwikkelingen en over het nut van een goed lichtplan voor je winkel. Volgens de beursorganisatie is het een sessie vol praktische tips en tricks over het effect van verlichting. Op maandag wordt de lezing verzorgd door Priscilla Hamerslag van leverancier Eikelenboom en op dinsdag door Berry van Egten van de Lighting Design Academy.
Trends in interieur
Op beide dagen om 15.00 uur geeft Saskia Ten Cate van het Perscentrum Wonen een lezing over ‘Trends in interieur, design en woonmode’. Zij geeft inzicht in de relevantste innovatieve concepten en bijzondere productiemethodes. Ook gaat zij in op de vragen: Hoe gaan we onze persoonlijke en professionele ruimtes inrichten en welke vormen, materialen en kleuren zijn van belang?
Meer informatie: www.showup.nl