Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Makelaar start eigen online interieurcollectie

De Hamburgse makelaar Engel & Völkers introduceert een webshop waarin zijn hij ‘eigen’ interieurcollectie aanbiedt. De collectie volgt volgens de makelaar de nieuwste woontrends.

Verkoopstyling is in Nederland mede opgekomen vanwege de vastgelopen huizenmarkt. Het idee erachter is dat door de woning op te leuken het makkelijker wordt om deze te verkopen. Soms vinden makelaars en stylisten elkaar dan in een samenwerking, maar je kunt als makelaar ook zelf de touwtjes in handen nemen. Of nog verder gaan. Dat doet Engel & Völkers, een grote Duitse makelaar met Hamburg als thuisbasis. Een jaar geleden bracht deze makelaar een via internet te raadplegen catalogus met interieurproducten uit en nu volgt een webshop maar daarin de ‘eigen’ interieurcollectie.

Duits, maar toch internationaal
De collectie bestaat uit meubelen, verlichting, woonaccessoires plus reproducties en foto’s. Volgens de makelaar volgt de collectie ‘de laatste woontrends’. Dat moet je een beetje conservatief interpreteren want bij nader inzien laat de collectie zich het best karakteriseren als een mix van klassiek, lifestyle en romantisch met een – voor Nederlandse begrippen – wat gedateerde overall smaak. Voorlopig is de webshop alleen voor Duitsland actief en voor een aantal niet nader genoemde landen daarbuiten. Want Engel & Völkers is geen plaatselijk makelaartje, maar een grote jongen met 3500 werknemers, kantoren in zeven landen en actief in 38 landen.

Meer weten? Zie: www.engelvoelkersinteriors.com

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten