Matt Sleeps introduceert een universele matras en kiest daarmee voor eenvoud in uitvoering en geen ingewikkelde terminologie. Bestellen kan via internet en de showroom is een trendy restaurant/club in Amsterdam.
Matt Sleeps levert een matras die bestaat uit een drietal lagen latex, traagschuim en koudschuim in drie eenpersoons en drie tweepersoons uitvoeringen. De prijzen variëren van 350 tot 850 euro en bestellen kan via internet. Wie voor 12 uur bestelt en woont in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag kan nog dezelfde dag de matras in ontvangst nemen. Matt Sleeps levert uitdrukkelijk niet via winkels, maar heeft wel een showroom. Dat is de Supperclub, een trendy restaurant/club in het centrum van Amsterdam. Je kunt er niet slapen op de matras, maar wel zitten/hangen/loungen.
Gekopieerd concept
Matt Sleeps is bedacht door ‘creatief ondernemer’ Joep Verbunt en is een kopie van Amerikaanse matrasleveranciers als Casper en Tuft & Needle en het Duitse Bruno. Alle werken volgens hetzelfde principe: maak een matras die voor iedereen geschikt is, biedt dit aan via internet, doe dit via een duidelijke website, zeg dat je een start up bent en organiseer een strakke marketing. Daar komt bij: lever je product af in een doos, geef een ruime omruilgarantie (100 dagen), gebruik heldere taal en hou de communicatie strak en simpel.
Directe communicatie
Matt Sleeps zet zich af tegen de ingewikkelde terminologie die matrasfabrikanten en retailers gebruiken en hun ondoorzichtige prijsvoering. Door rechtstreekse levering kunnen volgens Matt Sleeps de prijzen laag worden gehouden en op de site is alle informatie te vinden. De toon hierop is helder, direct en bijna-jolig met als ondertoon: wij zullen die ingeslapen matrasindustrie eens even opschudden. Opmerkelijk citaat op de site: ‘Nooit! Maar! Dan! Ook! Nooit! Zullen wij ons schuldig maken aan onredelijke hoge winst marges. Matt is voor iedereen.’