Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Messe Frankfurt digitaliseert verder

Messe Frankfurt biedt steeds meer digitale diensten aan. In augustus is er binnen de beurs Tendence zelfs een aparte beurs over digitale ontwikkelingen, afgestemd op de retail. 

Sinds begin dit jaar geeft de Messe Frankfurt rond alle beurzen veel digitale informatie. Bezoekers en exposanten kunnen zich hierdoor permanent laten informeren. Zo kan je zoeken op begrippen als productgroep, nieuwigheden, naam en plaats van exposanten. Een digitaal overzicht van de hallen, plaats van exposanten en de beste route over het beursterrein kan via de site worden opgevraagd. Ook kunnen online afspraken worden gemaakt met exposanten zodat planning en bezoek optimaal kunnen worden ingevuld.

Mobiele apparaten
Uiteraard hoort er ook een mobiele site bij want de opkomst van smartphones en tablets is uiteraard niet voorbijgegaan aan bezoekers van de beurs in Frankfurt. Zo worden er regelmatig apps gelanceerd waarmee specifieke informatie kan worden opgehaald. Volgens Messe Frankfurt is de acceptatie van de nieuwe digitale services enorm en wordt er veel gebruik van gemaakt. Dat gebeurt niet alleen rond de tijd dat een beurs wordt gehouden, maar in principe het hele jaar door. Het belang van business matching, contact zoeken met zakelijke partners, neemt volgens de beursorganisatie namelijk steeds meer toe.

Speciale webbeurs
Tijdens de beurs Tendence (24 t/m 27 augustus) is er binnen deze beurs een aparte beurs die zich richt op allerlei online zaken die relevant kunnen zijn voor retailers. Naast aanbieders van software en bepaalde diensten zijn er tijdens Webchance, zoals de beurs is gedoopt, constant lezingen waarbij ingegaan wordt vragen rond online marketing. Denk daarbij aan zaken als Hoe zet ik een webshop op, hoe vergroot ik de verkoop via internet, hoe kan ik succesvol adverteren etc.

Zien, voelen, ruiken
De aanloop naar de beurs Tendence is een voorbeeld hoe Messe Frankfurt de verdergaande digitalisering aanpakt. Normaal gesproken reizen mensen van de organisatie maanden van tevoren naar een groot aantal landen om daar de pers in te lichten met een praatje en een plaatje. Gisteren werd de Nederlandse pers en vertegenwoordigers uit een aantal andere Europese landen via een online verbinding in een uurtje bijgepraat over de beurs. Nicolette Naumann, vice president van de Messe en verantwoordelijk voor de beurs, liet via het scherm echter weten waarom toch mensen naar de beurs komen. ‘Beurzen worden weliswaar steeds meer een uitwisselingsplatform, maar detaillisten en inkopers willen de producten, zien, voelen en ruiken.’

Meer informatie: www.tendence.messefrankfurt.com

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten