Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Meubelbeurs IMM segmenteert en verfijnt aanbod

De IMM wil met een bepaalde naamgeving het aanbod duidelijker structureren. Tegelijkertijd wil de organisatie meer aandacht geven aan complete inrichtingen in plaats van 'losse' meubelen.
 


Meubelbeurs IMM (13 tot en met 19 januari in Keulen) wil meer zijn dan een meubelbeurs. Het puur neerzetten van meubelen en deze aan het publiek tonen, is niet meer voldoende, zo redeneert de beursorganisatie. Daartoe werd een aantal jaren geleden het zogeheten beurselement Pure in het leven geroepen en dat breidt zich ieder jaar verder uit. Hier staan de designmerken, worden meubels getoond in een compleet ingerichte ruimte, krijgen jonge veelbelovende designers een plaats en kunnen architecten terecht die ook geïnformeerd willen worden over vloeren, wanden en baden.

Nieuw concept: Home
In navolging van Pure-concept komt daar nu 'Home' bij, onderverdeeld in Home Sleep (hal 9), Home Scenes (hal 5.2, 6, 10.1 en 10.2) en Home Settings (hal 4.1, 5.1, 5.2, 7 en 8). Inhoudelijk zal er direct niet veel veranderen in deze hallen – exposanten die er al jaren staan, zijn veelal ook nu weer aanwezig – maar aan de diverse labels die de beursorganisatie heeft verzonnen komt iets meer te hangen dan het tentoonstellen van de producten.
 


Slimme woonoplossingen
Zo moet hal 9 'innovatief slaapcomfort' bieden, gaat het bij Home Scenes om ideeën voor lifestyle concepten en bij Home Settings zal de bezoeker 'slimme woonoplossingen' moeten vinden voor het wat lagere segment, c.q. het segment wat zich meer richt op jongeren.

Complete inrichting
Met het plakken van labels op de diverse segmenten speelt de beursorganisatie in op de wens van veel consumenten die 'meer beleving' zoeken en graag 'het completre plaatje' willen zien. Niet voor niets afficheert de beurs zich al jaren als 'inrichtingsbeurs' en niet als meubelbeurs.

Meer informatie: www.imm-cologne.com
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten