De komende weken opent meubelfabrikant Leolux bij een aantal retailers een Select Store. Dit is een soort shop-in-shop met een ruime selectie van Leolux meubelen, gepresenteerd met een herkenbare uitstraling.
Gisteren is bij Van Waay Interieurs in Benthuizen de eerste van een tiental Leolux Select Stores geopend, een speciaal ingerichte ruimte waar de meubelen van Leolux goed tot hun recht komen. Leolux heeft in Nederland zo’n 150 verkooppunten en dat zijn zowel grote als kleine zaken. De grotere zaken kunnen in aanmerking komen om het label Select Store te krijgen omdat zij in staat zijn om veel te kunnen laten zien. De geselecteerde winkels krijgen een speciale plek op de website van Leolux. ‘Zo ziet de consument tijdens het oriëntatieproces meteen dat deze dealer een ruim aanbod heeft, met het laatste nieuws en getrainde Leolux adviseurs’, aldus een toelichting van marketing manager Hans Filippini.
Belang fysieke winkel
Volgens Filippini benadrukt de opzet van de Select Stores het belang dat de fabrikant hecht aan verkoop via fysieke winkels. ‘Uit onderzoek blijkt dat fysieke winkels van cruciaal belang blijven in het adviseren en inspireren van consumenten. Internet speelt wel een rol bij de verkoop van meubelen, maar dient voornamelijk als oriëntatiekanaal.’
Het eerste label om het predicaat Select Shop te mogen gebruiken, is voor Van Waay Interieurs in Benthuizen. Hierna volgen Co van der Horst in Amstelveen, De Jonge Hoek van Dijke uit Heinkenszand, Homecenter in Wolvega, Kok Wooncenter in Hoogland/Amersfoort, Meijer Wonen in Zwolle, Mobiel Interieur in Andijk, Mondileder in Soesterberg, Peters Interieurs in Baarlo en Smits Design Center in Delft.