Het Meubelhart Beusichem heeft moeite met de ontwikkelingen van het HTC in Nieuwegein. Dat laat de Beusichemse beurs via een per e-mail gestuurde brandbrief weten die ook op de site is geplaatst.
Via de brief wordt duidelijk dat ‘Meubelhart Beusichem’ niet gecharmeerd is van het idee om consumenten een aantal keer per jaar toe te laten tot het HTC in Nieuwegein, iets waartoe de directie van het HTC eind vorig heeft besloten. In de nogal warrige brief, die niet is ondertekend, laat het Meubelhart weten dat in Beusichem de focus ligt op de detaillist. ‘Zij zal nooit optreden als beurscentrum dat de voorraad houdende detailhandel direct beconcurreert.’ En de brief vervolgt: ‘De relatie tussen vakbeurs en detaillisten moet altijd centraal staan.’
Troebele marketingstrategie
Volgens ‘Beusichem’ is de weg die het HTC kiest niet de juiste. ‘De slag om de consument ligt dan ook bij de detailhandel en niet bij een consumentenbeurs die het ‘vullen van meters’ als uitgangspunt lijkt te nemen.’ De nieuwe strategie van het HTC - dat zich wil gaan tooien met de nieuwe naam ‘De Woonindustrie’ – vindt de Beusichemse briefschrijver helemaal niks en misleidend. De brief besluit dan ook: Met ‘De Woonindustrie’ heeft het HTC gekozen voor de meters en dat verpakt in een troebele marketing-communicatiestrategie die de detaillist en consument eerder buitenspel lijkt te zetten dan meerwaarde biedt. Het Meubelhart blijft dan ook zeker vasthouden aan haar eigen credo: de handel staat gewoon in Beusichem!’
Lees hier de volledige brief.