Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Milaan: Kijken en vooral jezelf laten bekijken

Morgen barst in Milaan het spektakel los. Een week lang laat de stad zien dat je hier moet zijn voor het design. Deelnemers lopen zich warm en mailen, facebooken, instagrammen en twitteren zich een ongeluk. Want je moet natuurlijk wel opvallen.

De Salone del Mobile in Milaan heet in nuchter Nederlands een meubelbeurs te zijn, maar is veel meer dan dat. Buiten het officiële beursterrein is minstens zoveel te zien, zo niet nog veel meer. Overal in de stad zijn talloze exposities, lezingen, borrels, feestjes en andere bijeenkomsten. Lastig om in dit geweld op te vallen. Helemaal lastig als je weinig nieuws hebt te vertellen en nog lastiger als je een product representeert waarvan de makers het imago hebben dat ze zo saai presenteren.

Saaie presentaties
Althans, dat vindt de Nederlandse designer Tsur Reshef. 'De presentatie van veel tapijtfabrikanten is een beetje saai', zegt hij in een persbericht *) dat namens tapijtfabrikant Van Besouw dit weekend werd verspreid. Reshef maakte voor Van Besouw, als deelnemer aanwezig in een fraai palazzo, een grote beer van piepschuim die is bekleed met tapijt. 'De beer valt in de smaak en is zelfs verkozen tot officiële selfiespot', zo staat in het persbericht. En dat al voor de activiteiten zijn begonnen. Verder ratelt het persbericht over allerlei niet relevante zaken en ontbreken de 'ingesloten foto's'.

Stukje imago
Dus sturen wij een mail met een verzoek tot het sturen van fotomateriaal én de vraag wat voor nieuws Van Besouw nu eigenlijk heeft te melden. Daarvoor blijken wij toch bij het bedrijf zelf te moeten zijn. Marketing manager Jan Beens, al aanwezig in Milaan, is er eerlijk over. 'Nou ja, nieuws....het zijn wat kleurupdates die wij laten zien. En die beer? Dat is om een stukje imago neer te zetten.'

Het gevolg? Bovenstaand bericht.

Ik hoop deze week wat selfies te ontvangen. Het wordt in Milaan vast beregezellig.

Aribert Guiking

*) Aanvulling: het desbetreffende persbericht is niet geschreven in opdracht van tapijtfabrikant Van Besouw, maar in opdracht van de producent van de body van de beer, De la Roy Isolatie & Design. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het verwerken van EPS (geëxpandeerd polystyreen), beter bekend als piepschuim. De informatie in bovenstaand  bericht is dus ten onrechte gekwalificeerd als voorzien van 'niet relevante zaken'. 
Van Besouw is wel de opdrachtgever tot het maken van de grote beer.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten