Aan de onstuimige groei van het merk Lief! Lijkt een abrupt einde ter komen. Volgens Retailnews.nl staat het bedrijf aan de afgrond en lijkt een faillissement aanstaande.
Ceo John van den Herik van het lifestylemerk heeft het personeel woensdag ‘geïnformeerd over een faillissement’, ze schrijft de site. Mocht dat het geval zijn dan is dat een einde van een merk dat jaren achtereen alleen maar groei kende en steeds verder uitdijde. Lief! Lifestyle begon in 2005 met babyleertjes en in de loop der jaren kwam er steeds meer bij: bedtextiel, behang, verzorgingsproducten, badspullen, tassen, knuffels, meubels, boekjes, cadeautjes en zelfs tuinartikelen en fietsen. Na een mislukt buitenlands avontuur in 2008 om te gaan verkopen in het Midden-Oosten was Duitsland gekozen als belangrijkste land voor internationale expansie, maar dat lijkt nu dus niet door te gaan.
Conceptstore
Naast licentiehouders voor de vele producten van het merk heeft Lief! ook een eigen conceptstore in Sliedrecht. In eigen beheer wordt een magazine uitgegeven en er waren plannen voor een televisieserie met de characters Fien en Teun, afkomstig uit de Lief! boekjes. De vraag is nu of dit allemaal nog doorgaat, nu een faillissement in de lucht hangt. Vorig jaar lag de omzet op tien miljoen euro en werd een winst gemaakt van 150.000 euro.