Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Najaarsbeurs in De Woonindustrie

De deze week gehouden najaarsbeurs in De Woonindustrie zag er fraai uit en bood een goed en mooi gepresenteerd overzicht. Voor retailers een prima gelegenheid om oriënteren en te kopen. Maar het probleem is: daarvoor hoef je niet perse naar de beurs.
 


Hoewel bezoekcijfers al jaren niet meer worden verstrekt, lijkt de najaarsbeurs in De Woonindustrie wat betreft het aantal bezoekers redelijk succesvol. Ook is het aanbod inmiddels verbreed en langzamerhand lijkt het centrum zich weer te vullen. Meubelen blijft het grootste onderdeel en het slaapsegment kende weer een aantal nieuwe namen, maar tegelijkertijd verlieten ook weer een aantal bedrijven het centrum zodat dat aanbod groeit noch afneemt. Het segment design heeft ook enige omvang gekregen en de afdeling met aanbieders van verlichting blijft redelijk constant.
 

Strakke display op stand van ETH.


Accessoires
De afdeling accessoires is behoorlijk gegroeid en het is opvallend hoeveel Scandinavische merken er staan met onder meer Silkeborg, Nordal, IB Laursen en iDeal of Sweden. Toch blijft De Woonindustrie grotendeels een centrum voor meubelen. Sterk vertegenwoordigd is daar het segment 'lifestyle' wat overigens een nogal breed begrip is. Veel van de grootste stands worden ingenomen door vertegenwoordigers van deze groep en dat zijn importeurs/groothandels zoals NIX Design, DTP Interiors, JR Collection, RB Collection en het cluster Eleonora, By-Boo, Mattz en Sevn.
 

 

Nieuwe merken
Het zijn geen echte merken, maar ze hebben wel een eigen gezicht waardoor zij het langzamerhand wel worden. Brinker Carpets is weer een geval apart. De leverancier van karpetten heeft met No Limits en eigen meubelmerk in de markt gezet en groeit het ook als karpettenleverancier nog steeds.

Brinker Carpets.
 

Klanten ontvangen
Topform heeft het tijdens de beurs meestal vrij rustig, maar gebruikt de grote showroom ook op andere momenten om klanten te ontvangen. Hetzelfde geldt voor winkelketen Decorette dat met hun showroom klanten een goed beeld kan geven van de diverse collectie en vooral hoe je deze in verschillende stijl/interessegroepen kunt tonen.

Presentatie over gebruik van Pinterest.

Geïnteresseerde consumenten
ABB Busch-Jaeger is geen bedrijf dat tijdens de (vak)beurs veel klanten trekt, simpelweg omdat het bezoek van De Woonindustrie tijdens die dagen er nauwelijks tot geen belangstelling voor heeft. Op de eerste dag van de beurs zijn echter consumenten wolken en die waren wel geïnteresseerd. ABB Busch-Jaeger ontvangt op andere momenten vaak klanten en daarvoor is De Woonindustrie zeer geschikt.


Gezamenlijke stand Havee Meubelen en Interstar.
 

Maandagopening
Dat kan omdat het centrum iedere maandag geopend is. Tegelijkertijd is dat de makke van het centrum. Kijkend naar de zojuist gehouden beurs zie je een behoorlijk aanbod zowel in breedte en diepte als diversiteit vanwege de verschillende productgroepen. Daarnaast wordt alles fraai gepresenteerd en is Nieuwegein prima bereikbaar en is parkeren geen probleem.

Natuurtinten bij DN Design..
 

Ongelukkige datum
Maar ja. Als je als je als professional je wil orienteren dan kun je er ook op andere momenten terecht dan een voor- of najaarsbeurs. Zeker als tegelijkertijd her en der diverse andere beurzen worden gehouden die slechts enkele dagen duren. De keuze van De Woonindustrie om de najaarsbeurs een week te vervroegen, was dan ook geen gelukkige.
Maar kijkend naar de cijfers gaat het behoorlijk goed met de woonretail. Wat dat betreft kunnen deelnemers aan de beurs nu, of over ene oaar weken, concluderen: het was een goede beurs.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten