Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Nederlandse studenten succesvol als trendscout op Ambiente

Studenten van de Fontys Hogeschool fungeerden tijdens de beurs als trendscout. Dat viel in de smaak bij zowel bezoekers als exposanten. 

Een zestal studenten van de Fontys Hogeschool uit Tilburg trad tijdens de beurs Ambiente in Frankfurt (15 t/m 19 januari) op als trendscout voor bezoekers en exposanten. Een selectie van gepresenteerde producten werd gebruikt om deze ‘in te kaderen’ binnen een paar specifieke trends die de studenten zelf hadden geformuleerd. De trends werden niet, zoals veelal gebruikelijk, gepresenteerd als een verzameling van producten die dan een trend moeten symboliseren, maar bezoekers werden meegenomen naar de diverse stands alwaar zij uitleg kregen over de diverse producten. Dat viel in de smaak bij bezoekers en ook bij exposanten, zo bleek tijdens de beurs. Want zo kregen exposanten gericht bezoek en trok hun stand extra aandacht.

Trendpresentatie
Op alle beursdagen gaven de studenten tweemaal per dag een rondleiding waarbij de focus lag op innovatieve en trendy producten. Aan het eind van iedere dag volgde een trendpresentatie die werd gepresenteerd aan de pers.

Unieke opleiding
De studenten van de studierichting International Lifestyle Studies waren uitgenodigd door de beursorganisatie. Messe Frankfurt wil zich met Ambiente niet alleen profileren als platform voor de handel, maar vooral ook als plek waar de trends zichtbaar zijn. Daarnaast wil de beursorganisatie graag ruimte geven aan jong talent en daarin past het idee om studenten te laten fungeren als trendscout tijdens de beurs. De Fontys Hogeschool is een van de weinige opleidingen wereldwijd met een studierichting waarin het vak trendwatchen wordt onderwezen.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten