BD Line introduceert Boxblinds, een collectie raamdecoratie voor de vakhandel tegen een scherpe prijs. Hiermee wil het bedrijf concurreren met bouwmarkten en goedkope online aanbieders.
Boxblinds omvat rolgordijnen, duo-rolgordijnen, horizontale jaloezieën en verticale lamellen in diverse uitvoeringen. De collectie past in een doos (box) zodat de retailer deze makkelijk mee kan nemen, bijvoorbeeld bij klanten thuis. BD Line ontwikkelde het concept als antwoord op bouwmarkten die voor scherpe prijzen maatwerk aanbieden en bedrijven die via internet hun producten verkopen tegen lage prijzen. Dat geeft onduidelijkheid bij de consument omdat deze de prijsverschillen tussen maatwerk bij de gespecialiseerde vakhandel en de goedkope aanbieders niet ziet, meent Dick van Boxtel, directeur-eigenaar van BD Line.
Alternatief
Het idee is nu dat consumenten die in de winkel komen (BD Line levert alleen aan de vakhandel) daar een zeer betaalbare collectie zien én daarbij vakkundig advies kunnen krijgen, iets wat bij de genoemde leveranciers meestal niet het geval is, zegt van Boxtel. 'Boxblinds is een goed alternatief voor die goedkope aanbieders en tegelijkertijd biedt het de dealer de kans om meer te verkopen.'
Introductie op beurs
De officiele introductie van het nieuwe concept zal plaatsvinden tijdens de Interouer Collectie Dagen (InCoDa), 15 tot en met 17 september in Gorinchem. Op de tekening een impressie van de stand van BD Line op deze beurs.