Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Nooit meer slapen

CBW-Mitex trekt met informatieavonden door het land om retailers wakker te schudden. Het is een vervolg op de drie jaar geleden gestarte actie Opschudden! en het rapport Retail 2020. Detaillisten uit alle branches kunnen tijdens de avonden met elkaar van gedachten wisselen om zich voor te bereiden op de toekomst.

‘Het lijkt een beetje alsof we in de missie zitten om onze boodschap te verkondigen. Die boodschap landt giga.’ Paul te Grotenhuis, woordvoerder van branchevereniging CBW-Mitex is laaiend enthousiast. Niet onbegrijpelijk, want 3 jaar geleden startte CBW-Mitex met de campagne Opschudden! die retailers moest wakker schudden dat er veranderingen op til waren vanwege de eind 2008 ingezette bankencrisis. In 2009 kreeg dat een vervolg met de visie Re’structure die kortweg werd vertaald in Retail 2020. Dat laatste getal slaat op het jaar 2020 dat de brancheverenging als ijkpunt nam voor veranderingen die er aan zitten te komen voor de retail. 

 

 

Die veranderingen komen van alle kanten en hebben te maken met veranderend koopgedrag van de consument, globalisering, de opkomst van internet en nog veel meer. De visie achter Retail 2020 werd vorig jaar in het hele land verkondigd aan de leden en dat is opgewerkt door andere organisaties. Het gevolg? Al weken verzorgt CBW-Mitex samen met andere partijen (KvK, Syntens, HBD) bijeenkomsten waar iedereen die werkzaam is in de detaillhandel welkom is. Organisator is de Kamer van Koophandel die per gebied kan putten uit een groot bestand. ‘Hierdoor bereiken we iedereen die in de detailhandel staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel’, aldus Te Grotenhuis.

‘Wij verzorgen het inhoudelijke gedeelte en we merken dat onze visie niet alleen aansluit bij winkeliers in de mode en het wonen, maar eigenlijk alle retailers aangaat. Het voordeel is dat plaatselijke ondernemers uit verschillende branches elkaar al vaak kennen wat de contacten vergemakkelijkt. Je ziet dat er levendige discussies ontstaan tijdens de bijeenkomsten en ook daarna. De bijeenkomsten zijn gratis toegankelijk en dat verlaagt de drempel nog eens extra.’

De bijeenkomsten krijgen dit najaar een vervolg. Te Grotenhuis: ‘Dan komen er kleinere, strategische sessies waarin we samen met ondernemers gaan praten over verbeterpunter. We gaan hen helpen met hun specifieke situatie en er komen trainingen en workshops. Dan gaan we specifiek in op de individuele situatie.’

Meer weten? Zie www.cbwmitex.nl. Bij Retail 2020 staat meer algemene informatie en de agenda geeft aan waar de bijeenkomsten plaatsvinden.

Andere handige link: www.hetnieuwewinkelen.org
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten