Jan van Keulen, directeur van Aldura in Zwolle, krijgt van Luxaflex een gouden speld met diamant als onderscheiding voor jarenlange samenwerking. Van Keulen gaat na 42 jaar met pensioen en was een belangrijke klant van Luxaflex.
Kees Commijs (l), directeur Luxaflex Nederland, feliciteert Jan van Keulen.
De gouden Luxaflex-speld wordt zelden uitgereikt en de versie met diamant is nog schaarser, maar vanwege de langdurige samenwerking tussen Aldura en Luxaflex ontvangt Van Keulen deze onderscheiding. De samenwerking is vooral gestoeld op Luxaflex Outdoor want Aldura is een zonweringsbedrijf dat raamdecoratie ‘erbij’ heeft. Door de overname van zonweringsfabrikant Mado kreeg Luxaflex in 2000 de marktleider van zonwering in handen en in 2010 werd de naam Mado omgedoopt in Luxaflex Outdoor. Omdat Aldura al jaren een belangrijke Mado-dealer was, werd het Zwolse bedrijf vanzelf een belangrijke dealer voor Luxaflex en is het sinds enige jaren Gallery dealer.
Olie- en kolenhandel
De oorsprong van Aldura ligt in de olie- en kolenhandel. Het bedrijf werd in 1932 opgericht door de opa van de vrouw van Van Keulen. Toen in de jaren zestig vanwege de opkomst van aardgas de handel terugliep, schakelde het bedrijf over op de productie van aluminium deuren en ramen (vandaar de naam Aldura) en in 1964 kwam daar zonwering bij. Allengs werd de eigen productie meer en meer verlaten en ontwikkelde Aldura zich tot zonweringspeciaalzaak die met name sterk is in de projectmarkt.
Dubbel afscheid
Samen met technisch directeur Van Keulen stopt ook zijn mededirecteur Martien Hovestad die 41 jaar bij het bedrijf werkte. De zaak wordt overgenomen door Jacco van Keulen, de zoon van de vertrekkende directeur. Kees Commijs, directeur van Luxaflex Nederland deelde de onderscheiding uit met de volgende motivatie: ‘Jan van Keulen is door zijn grote kennis van en ervaring in de branche met zijn tips en adviezen voor ons van grote waarde geweest. Vandaar dat hij de allerhoogste onderscheiding verdient die er binnen ons bedrijf mogelijk is.’