Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Online meubelretailer Made.com zoekt showroom in Amsterdam

De Engelse online meubelretailer Made.com is op zoek naar een showroom in Amsterdam. ‘Het helpt als je de sfeer kunt proeven en de producten kunt testen’, aldus country manager Damien Poelhekke.

Designmeubelwinkel Made.com is op zoek naar een showroom in Amsterdam. In juni opende de Engelse online retailer voor twee dagen een pop up store in de hoofdstad en dat leverde zoveel respons op dat de speurtocht naar een permanente fysieke showroom nu gaande is. Country manager Damien Poelhekke geeft vanuit Londen, van waaruit de retailer opereert, tekst en uitleg.

Wanneer en waarom wil Made.com een fysieke showroom openen?
‘De pop up store in Amsterdam in juni was een geweldig succes. Wij hebben het dubbele aantal bezoekers gekregen wat we verwachtten en de reacties waren hoopgevend. Er bestaat veel behoefte aan een fysieke plek om de producten te zien en daarom zijn wij op zoek naar een showroom. Het wordt geen winkel, maar je kunt er wel online bestellen. In de UK hebben wij ook een paar showrooms en zie je de synergie voordelen. Het helpt als je de sfeer kunt proeven en de producten kunt testen. Dat maakt het ook interessant voor Nederland om een showroom te openen. Wij zijn nu op zoek naar een goede locatie en er is geen concreet tijdsplan wanneer wij open gaan. Het kan 1 maand zijn, of 1 jaar.’

Made.com moet fors investeren om te groeien, maar de concurrentie neemt ook toe. Hoe kun je je onderscheiden?
‘Home & Living heeft als een van de laatste de gang naar online gevonden en de markt is heel erg gefragmenteerd en sterk offline georiënteerd. Wij positioneren ons met ‘origineel design’. Wij hebben direct contact met een kleine vijftig designers en hebben ons eigen designteam en hebben daardoor onze eigen producten. Daarbij laten wij ons wel inspireren door trends. Daarnaast hanteren wij het principe van cut out the middle man en werken direct met de makers waardoor de kosten laag zijn. Wij hebben weinig voorraadkosten en kunnen daarbij een creatieve insteek’ maken. Bovenop de kostprijs, de logistieke prijs en onze marge kun je zien wat onze kosten zijn en daarin willen wij zo transparant mogelijk zijn.’

Made.com lanceerde vorig jaar in Engeland Unboxed, een social showroom waarbij bezoekers van de site op zoek kunnen naar mensen die producten van Made.com hebben gekocht en deze in hun eigen huis willen showen. Sinds kort is Unboxed ook in Nederland actief. Hoe loopt dat?
‘Wij gaan uit van de eigen kracht van het product en met Unboxed proberen wij nog dichter op de klant te zitten. Daarbij willen wij eerlijk en transparant zijn naar de klant en mensen doen op vrijwillige basis mee. Zo kunnen mogelijke klanten ervaringen krijgen van mensen die onze producten hebben gekocht en deze fysiek bekijken.’

Designwoonwebwinkel Made.com werd in 2010 opgericht in Groot-Brittannië. Naast het thuisland is de e-tailer aanwezig in Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland en sinds kort in België. Momenteel komt zo’n 30% van de totale omzet uit het buitenland, in ‘de nabije toekomst’ moet dit aandeel 50% procent worden. De ambities reiken hoog; het bedrijf wil in Europa nummer 1 worden in interieurdesign. Deze week kreeg het Made.com een kapitaalinjectie van 60 miljoen dollar om verder uit te breiden binnen Europa. Daarmee wil het vooral de groei in de bestaande markten versnellen.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten