Brancheorganisatie INretail start met de online campagne Fris je huis op om de naamsbekendheid van 'CBW-erkend' bij consumenten te vergroten. Het is een vervolg op een andere online campagne van vorig jaar.
Advertentie op Google voor de campagne 'Fris je huis op'.
Consumenten zoeken steeds vaker online naar informatie, onder meer om zich te oriënteren op bepaalde interieurproducten of over de inrichting van hun huis. Speel daarop in, zorg dat het begrip (lees: de site van) 'CBW-erkend' online wordt gevonden, maak van daaruit een koppeling naar winkeliers die aangesloten zijn bij CBW-erkend en bewerkstellig dat consumenten naar zo'n winkelier toestappen. Dat is in het kort de bedoeling van de onlangs door INretail gestarte campagne onder de naam 'Fris je huis op'. De hoop is dat consumenten 'geïnspireerd worden' om hun huis op te (blijven) frissen.
Screenshot van de campagne op Pinterest.
Content geven aan consumenten
Via Google en social media gaat CBW-erkend 'communiceren over de nieuwste trends en ontwikkelingen' en hierdoor worden consumenten naar de CBW-erkend site 'gelokt', zo is de gedachte. Van daaruit gaat de consument (hopelijk) via bijvoorbeeld een Pinterestadvertentie naar de pagina ‘Zoek jouw CBW-erkende winkel’ en 'zo komen ze uiteindelijk bij jou terecht', belooft INretail aan de leden. Dus via betaalde en onbetaalde content die voor consumenten interessant kan zijn, komen zij via de de site van CBW-erkend terecht bij de site of winkel van een Inretaillid.
Meer verkeer en verkoop
INretail probeert zo de naamsbekendheid van CBW-erkend te promoten en de daarmee voor de consument samenhangende voordelen. Tegelijkertijd moet het leiden tot meer drukte en verkoop op de winkelvloer want dankzij corona hebben woonwinkeliers goede omzetten gedraaid, maar deze vallen terug omdat mensen hun geld nu aan andere zaken besteden.
Info voor leden
De campagne ‘Fris je huis op’ is eind mei gestart en loopt tot en met oktober. In die tussentijd houdt INretail de leden op de hoogte over het verkeer op de website en of er bijvoorbeeld wel echt wordt gezocht naar een CBW-erkende winkel. Ook wordt antwoord gegeven op vragen als: hoe word je gevonden in Google, hoe kan je social media effectief inzetten en hoe zet je een online marketingcampagne op?
De brancheorganisatie heeft vertrouwen in de campagne en verwijst daarvoor naar de eind vorig jaar gehouden online campagne ‘Thuis is’ die 'op Pinterest ontzettend succesvol' was.
Meer informatie: www.inretail.nl