Op het platform Retail Insiders vind je actuele data, rapporten, publicaties, nieuws, cases en achtergrondinformatie over de totale on- en offline retailmarkt.
Vandaag is de officiƫle lancering van het platform Retail Insiders. Het platform is bedoeld voor iedereen met professionele interesse in de retailsector zoals retailorganisaties, ondernemers, overheden, onderwijsinstellingen, onderzoekers en adviseurs. Het platform bundelt beschikbare retailinformatie, deelt deze en geeft er duiding aan om zo de sector te versterken met essentiƫle cijfers en informatie. De hiervoor verzamelde data zijn afkomstig van onderzoeksbureaus als Panteia, Locatus, CBS, GfK en Nielsen.
Data en duiding
Volgens een begeleidend persbericht bij de lancering van het platform worden deze data 'op unieke wijze gecombineerd zodat een totaalbeeld van de markt zichtbaar wordt. Daarnaast wordt er extra waarde aan de data toegevoegd, aangezien deze geduid, verrijkt en voortdurend geactualiseerd worden door professionals.'
Inspelen op veranderingen
Volgens Laurent de Groof, programmamanager bij Retail Insiders voorziet het platform is een behoefte. 'Het is nodig om retailers doeltreffend te helpen bij het inspelen op veranderingen in de keten en in het winkellandschap. Op basis van deze kennis kunnen zij hun korte- en langetermijndoelstellingen vormgeven.'
Concrete zaken
Enige concrete zaken die worden belicht zijn onder meer: digitalisering, branchecijfers, het belang van platformen zoals Alibaba en Amazon, ontwikkelingen op het gebied van privacy en persoonsgegevens, het vinden van innovatieve manieren om beleving, gastvrijheid en loyaliteit te verhogen.