Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Rivièra Maison richt blik op Duitsland

Rivièra Maison gaat zich meer richten op de Duitse markt omdat in Nederland de verkopen terugvallen. Ook uitbreiding naar België, Oostenrijk en Scandinavië ligt in het verschiet.

Na jaren van groei kelderde in 2012 de omzet van Rivièra Maison en dat heeft vooral te maken met de terugval in Nederland. Daarom gaat het bedrijf zich meer op het buitenland.
‘Nederland is nu onze grootste markt, over vijf jaar moet Duitsland dat zijn’, zo vertelt directeur-eigenaar Henk Teunissen vandaag in NRC. Vooral de groothandel, goed voor tweederde van de omzet, had het zwaar. Veel dealers stopten met hun bedrijfsvoering of gingen failliet en de winst halveerde de laatste twee jaar tot een miljoen.

Uitbreiding met accessoires
Om het tij te keren, opende Rivièra Maison meer eigen winkels, waaronder in Zuid-Korea, Rusland en Kazachstan. Maar de echte groei moet uit Duitsland komen en binnen vijf jaar moet dat de grootste markt zijn, aldus Teunissen. Ondertussen breidt het aantal eigen winkels in Nederland uit. In ‘s-Hertogenbosch werd afgelopen maand een nieuwe flagshipstore en Zwolle en Groningen staan op de lijst voor nieuwe vestigingen. Uitbreiding zit vooral in de accessoires en extra artikelen zoals bodylotions en zonnebrand. Zo opende in september in Amstelveen de eerste Rivièra Maison Cadeau, een relatief kleine zaak met alleen accessoires.

Lagere prijzen
Teunissen geeft toe last te hebben van kopieerders waarbij expliciet Blokker en Xenos worden genoemd die deels dezelfde artikelen leveren als Rivièra Maison, maar tegen een scherpere prijs. Het bedrijf heeft inmiddels het assortiment uitgebreid met goedkopere producten en gemiddeld zijn de prijzen met 11% gedaald, zo laat Teunissen weten. Hij ziet mogelijkheden in kerstpakketten. ‘Alles in de kerstpakkettenhandel is merkloos. Daar ligt nog een hele nieuwe markt.’

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten