Vandaag verschijnt het eerste nummer van het consumententijdschrift Scandinavian Living. Het blad focust zich op design, interieur, architectuur, lifestyle, recepten en reizen.
Volgens Scandinavian Living kenmerkt scandinavisch design zich door ‘tijdloos design, kwaliteit, handgemaakte voorwerpen, ambachten, eenvoud, duurzaamheid, natuurlijke materialen en esthetiek.’ Het is al jarenlang populair bij een behoorlijke groep Nederlandse consumenten, maar er was geen specifiek blad voor. Daarin wil Scandinavian Living voorzien.
Inhoud
In het eerste nummer (188 pagina's) onder meer een kijkje in Scandinavische huizen, portretten van ontwerpers, reportages over hotspots, Do It Yourself tips en recepten geïnspireerd door de Scandinavische keuken. Het blad put hierbij uit een samenwerking met Bo Bedre, een Deens magazine en online platform dat zich inhoudelijk bezig houdt met dezelfde onderwerpen als het net gelanceerde Scandinavian Living. Het ligt in de bedoeling om naast (vertaalde) artikelen uit het Deense blad te gaan samenwerken met Nederlandse bloggers en designers.
Doelgroep
Het magazine richt zich met name op hoger opgeleide Nederlanders tussen de 30 en 65 jaar die van design, reizen en goed eten houden en graag nieuwe dingen proberen. ‘Zij vinden een inspirerende en creatieve leefomgeving belangrijk en dat zie je terug in hun stijl en interieur’, aldus Scandinavian Living. De hoofdredacteur, zelf van Deense komaf, beantwoordt in haar eerste voorwoord de vraag waarom het blad in Nederland uitkomt: ‘Omdat Scandinaviërs en Nederlanders veel met elkaar gemeen hebben.’
Verspreiding
Het blad verschijnt zes keer per jaar. Het eerste nummer wordt in een oplage van 60.000 verspreid via onder meer AKO, Bruna en Albert Heijn. Uitgeverij Vipmedia denkt ook aan verspreiding via woonwinkels en onderzoekt de mogelijkheden daartoe.
Meer informatie: www.scandiliv.nl