Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Skoeq: webwinkel met woonaccessoires voor mannen

Een webwinkel met woonaccessoires, lifestyleproducten en cadeau artikelen voor mannen, wat zit daar in en hoe ziet het er uit?

‘Skoeq is hét adres voor design woonaccessoires, lifestyle producten en cadeau artikelen, speciaal gericht op de (single) man. In de webwinkel tref je stoere, trendy en stijlvolle design accessoires aan voor het inrichten van een echt ‘mannenhuis’. De lifestyle producten complementeren de woonbeleving.’, Zo introduceert Skoeq zich op de onlangs gelanceerde site.

Woonbeleving
Ik schrok meteen want ‘woonbeleving’ is een woord wat associaties oproept met geleuter uit damesbladen, woonbladen en zogeheten lifestylebladen. Of nog erger: makelaarskrantjes. Geleuter waarmee je alle kanten op kunt en dus nergens heengaat. Bij nadere bestudering van de site wordt al gauw duidelijk dat het niet zozeer gaat om ‘mannelijke woonaccessoires’ (zo die al mochten bestaan) maar om gewone producten als whiskey glazen, vazen, een snijplank, kaasmessen en kandelaren. Skoeq spreekt zelf van ‘niet alledaagse producten’, maar ik zie weinig origineels aan whiskey glazen, voorraadpotjes, prullenmanden, scheerzeep en paraplu’s.

Kratje bier
Het is niet duidelijk op welke mannen de site zich richt, maar 19 verschillende manicuresets vind ik wel erg veel. Daarnaast biedt de site huisverzorgingsproducten, gezichtverzorgingsproducten en scheermesjes. Die kosten € 54,95 en zijn verkrijgbaar in 8 verschillende kleuren. Scheerschuim (waarschijnlijk in slechts 1 kleur) kost € 12,50 en een scheerkwast € 64,95. Voor die prijs koop je er 10 bij de Hema. Goedkoop is de webshop niet, maar soms valt het mee. Kartonnen poefs kosten slechts € 19,95. Daarbij springt een tweetal modellen er uit; een op zijn kant geplaatst kratje bier en een poef van tien ‘gestapelde’ pizzadozen. Kijk, dat is iets voor echte kerels. De kartonnen poefs horen bij de afdeling ‘kleinmeubelen’ en dat zijn voornamelijk bijzettafeltjes. Verder biedt de winkel onder meer klokken, tassen, hoesjes voor de mobiele telefoon en dure designverlichting van het merk Graypants.

Rechttoe rechtaan
De producten die Skoeq biedt zijn niet bijzonder, maar de gedachte er achter is helemaal zo gek nog niet. Even generaliserend gesproken: mannen houden niet van winkelen, gaan bij aankopen recht op hun doel af, beslissen snel en zijn sterk productgericht. Daar voldoet de site volledig aan. Die is duidelijk, strak en rechttoe rechtaan. Geen frutsels, bloemetjes, leuke kleurtjes en sfeerplaatjes, maar gewoon foto’s van kale producten. Geen opsmuk of overbodige content; what you see is what you get.

Kijken, klikken, klaar
De mannen van Skoeq - ik neem aan dat er geen vrouwen achter deze site zitten -  laten weten dat zij openstaan voor verbeteringen en suggesties. Iemand die tips heeft of iets mist in het assortiment kan zich melden. Het is misschien een vrijblijvende opmerking, toch zie je dat zelden op een site en dat geeft het geheel toch iets sympathieks. Ik voel mij als man totaal niet aangetrokken tot de site, maar misschien is het een schot in de roos. Want in de beperking zit wel de sterkte. Gewoon geen gelul: dit hebben wij te bieden en zo kan je bestellen. Niet teveel kleuren, niet teveel varianten, gewoon kijken, klikken, klaar.

Eigen ding doen
Want laten wij wel wezen, veel sites die woonaccessoires en cadeauachtige artikelen verkopen hebben vaak van alles, maar toch net niet wat je zoekt. Of het is eindeloos scrollen, klikken en klooien om te constateren dat je beter kunt afhaken. Ik weet niet wat specifiek mannelijke woonproducten zijn, maar misschien is een echte mannensite voor woondetaillisten een uitkomst. Dat ‘de vrouw’ over vrijwel alle aankopen in het interieur beslist, weten wij al lang. Wie weet te achterhalen wat mannen aanspreekt en dat op een site zet, voorkomt daarmee dat zij chagrijnig achter de vrouw in de winkel aanlopen en tegelijkertijd lekker enthousiast thuis op het scherm hun eigen ding doen.

Wat nu?
Zo kan de retailer zich focussen op de vrouw in de winkel en daar ter plekke de koop sluiten. Mocht de man toch zijn meegekomen naar de winkel zorg dan voor een goede en gratis draadloze internetverbinding of zet zuilen in de winkel met een leuk scherm waarop de man zich kan botvieren. Terwijl de vrouw wikt, weegt en beslist, tikt de man de bestelling in en is iedereen tevreden. Alleen een vraag blijft over: hoe laat Skoeq weten aan alle mannen dat zij bestaat?

Aribert Guiking
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten