'Slapen' is een van de thema's op Heimtextil. Diverse experts geven op de beurs advies, er worden gadgets gepresenteerd zoals slaapapps en er zijn 134 exposanten met matrassen en bedtextiel aanwezig.
Al jaren is bedtextiel een stevig onderdeel van Heimtextil en voor de komende editie (8 t/m 11 januari in Frankfurt) wordt dat extra aangezet met speciale aandacht rondom 'slapen'. De beursorganisatie ziet slapen zelfs als een 'lifestyletrend' en organiseert diverse activiteiten in en rondom hal 11.0, de plek waar aanbieders van matrassen, kussens, dekbedden en andere slaapgerelateerde zaken staan. Dit alles wordt onder het label 'Smart Bedding' gehangen.
Ieniemienie slaaphuisje
De verschillende lezingen en activiteiten zijn onderverdeeld in een viertal categorieën: wetenschap en digitalisering, sport, hotellerie en duurzaamheid. Zo presenteert het Franse bedrijf Withings een slaaptracker die de slaapkwaliteit detecteert (zie foto hierboven), vertelt de Engelse 'slaapcoach' Nick Littlehales over zijn ervaringen met slaapadviezen voor topsporters en geven vertgenwoordigers van diverse organisaties informatie over duurzaamheid in relatie tot bedden matrassen, dekbedden en andere bedwaren.
Ook kunnen bezoekers kennismaken met Sleeperoo, een bedrijf dat ieniemienie 'huisjes' verhuurt (met niet meer ruimte dan een matras) waarmee je op allerlei niet voor de handliggende locaties kunt overnachten. Denk aan een zwembad, een museum, een oude vliegtuighangar en een verlaten kolenmijn.
Nieuwe hal 12
Naast de activiteiten in hal 11.0 vindt de bezoeker ook bedtextiel in de nieuwe hal 12. In hal 12.0 ligt de nadruk op merken voor bed- en badtextiel in het midden- en hogere segment. In hal 12.1 ligt de focus op aanbieders van private labels. Hier kunnen inkopers voor de volumehandel terecht.
Meer informatie: www.heimtextil.messefrankfurt.com