Design District trok 6399 bezoekers, een stijging van 15%. Hoewel de laatste dag van de beurs open staat voor iedereen, blijkt toch vooral het vakpubliek af te komen op het evenement.
Design District richt zich met name op de projectmarkt, waarbij de wellicht verwachte zakelijkheid plaatsmaakt voor een zekere knusheid. Dat uit zich in eerste instantie in het productaanbod; geen high tech of grijs en strak meubilair, maar kleurrijke (hoewel alles in uni) en veelal organisch gevormde modellen. Verlichting, vloerbedekking en andere producten geven een soortgelijk beeld; het kantoor mag (moet) er prettig uitzien. Daarbij is het bijna vanzelfsprekend dat op beperkte ruimte verschillende dingen gedaan worden, dus flexplekken te over op Design District.
Flexibel en geluiddempend
Nog sterker in het oog lopend zijn de relaxplekken of overlegeilandjes met flexibele wanden en fauteuils/banken met ‘oren’ zodat anderen je niet kunnen horen. Of jij de ander niet. Wat dat betreft is de beurs een goede illustratie van de veranderende kantooromgeving. Vandaar dat er veel aandacht was voor geluiddempende stoffen, veelal aangeduid als akoestische stoffen. Metaal voor meubelen is bijna taboe, hout is de trend, al dan niet in combinatie met overdadige stoffering. Afgaande op de beurs is de kantoorvloer meestal voorzien van tapijt en zeker niet belegd met parket of laminaat.
Sfeer en aankleding
Naast het diverse en kleurrijke productaanbod zorgt ook de inrichting en aankleding van de beurs voor een aangenaam beeld. Geen grote stands, maar wel fraai ingericht, compact en overzichtelijk – dat totaalbeeld zorgt voor een aangename sfeer. Ook de locatie, een compact outdoor segment en een aantal lezingen tijdens de beurs vegroten de aantrekkelijkheid.
Hoewel de laatste dag van de driedaagse beurs open staat voor iedereen is Design District de laatste jaren getransformeerd naar een beurs voor vrijwel uitsluitend vakpubliek, waar (interieur)architecten, (interieur)ontwerpers, projectinrichters, stylisten en andere interieurprofessionals graag even komen ruiken aan hetgeen (een deel van) de markt te bieden heeft.