De beursorganisatie van Tendence heeft een nieuwe halindeling gemaakt waarmee geprobeerd wordt door gerichte segmentering aan te sluiten bij veranderende marktomstandigheden.
Tendence (29 juni tot en met 1 juli in Frankfurt) is een zogeheten consumentengoederenbeurs met een grote hoeveelheid functionele, maar ook heel veel decoratieve producten. Het varieert van producten voor binnen en buiten, voor speciale feestdagen zoals Kerst en Pasen, voor persoonsgebonden momenten zoals huwelijk en seizoensgebonden producten, bijvoorbeeld voor voorjaar en zomer.
Concept store XXXL
Om enige structuur hierin aan te brengen en omdat de beurs last heeft van krimp is de opzet dit jaar veranderd. Zo is er gesegmenteerd op marktsegment en op lifestyle. Zo wordt hal 8 verdeeld in een vijftal 'lifestyle werelden', volgens de organisatie een soort concept store in megaformaat.
Hal 9, Moment Market gedoopt, heeft als focus decoratieve producten en cadeau artikelen voor het hele jaar en voor diverse gelegenheden.
Zonnige producten en design
Hal 11 (Sunshine State) biedt onderdak aan exposanten die zich met name richten op voorjaar en zomer. Deze hal is vooral interessant voor grote inkopers van decoratieve woonaccessoires voor binnen en buiten. In Hal 12 (Design City) vindt de bezoeker een keur van producten in het premium segment, variƫrend van traditioneel tot modern.
Meer informatie: www.tendence.messefrankfurt.com