Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Tendence lanceert initiatieven om beurs oppepper te geven

De in augustus te houden beurs Tendence is verkleind en toont tegelijkertijd een aantal nieuwe elementen. De focus blijft liggen op producten voor de kerstperiode en het voorjaar.



Het segment ‘Dining’ is al een tijdje geleden geschrapt door organisator Frankfurter Messe waardoor de segmenten ‘Living’ en ‘Giving’ zijn overgebleven. Belangrijke reden om te stoppen met het segment Dining was het teruglopen van het aantal bezoekers voor dit onderdeel. Ook voor de exposanten van dit beursonderdeel was Tendence minder interessant geworden. De meerderheid van de exposanten die voorheen dit beursonderdeel invulden werkt mondiaal en voor hen is Tendence, dat zich primair richt op de Europese markt, te klein. Ook de segmenten Living en Giving hebben te maken met teruglopende bezoekersaantallen, maar richten zich vooral op de Europese markt en daarvoor is de beurs een belangrijk platform voor inkoop en oriëntatie. Het gevolg is dat de beurs (27 t/m 30 augustus in Frankfurt) anders wordt ingedeeld en compacter van omvang zal zijn.

Aandacht voor duurzaamheid
Tegelijkertijd worden er een aantal nieuwe elementen aan de beurs toegevoegd en bepaalde onderdelen uitgebouwd. De vorig jaar geïntroduceerde Ethical Style Guide is een tijdens de beurs beschikbaar boekje met exposanten die ‘groene’ producten leveren; ze zijn gemaakt van natuurlijke materialen, van gerecycled materiaal, het gaat om fair trade, het is handgemaakt of heeft in ieder geval iets extra’s waardoor het - op grond van keuring door een jury - het etiket Ethical Style mag dragen. Het al jaren bestaande onderdeel ‘Next’ richt zich op jonge, talentvolle ontwerpers en beginnende bedrijfjes die op de beurs op een viertal plekken een podium krijgen om zich te presenteren. Nieuw hierbij zijn het onderdeel Young Gifts en Culinary Gifts, beide in hal 11.1. Denk bij dit laatste aan fraaie flesjes olie, een doos chocolade of andere niet snel aan bederf onderhevige culinaire producten die als cadeau kunnen worden gegeven.

Workshops en lezingen
Daarnaast is er aandacht voor modern handwerk en exclusieve producten onder de noemer Modern Crafts (hal 9.0). De Tendence Academy biedt lezingen en workshops voor winkeliers en moet ‘inspiratie en impulsen’ geven en een speciaal onderdeel is Webchance Academy waarbij bezoekers meer informatie en inzicht kunnen krijgen over online retailen. Ook zijn er workshops (hal 11.1) over het inrichten van etalages.

Meer informatie: www.tendence.messefrankfurt.com

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten