Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Transformatie in beurscomplex ETC zet door

Een naamsverandering en een andere huisstijl zijn de uiterlijke veranderingen van het voormalige ETC Expo in Culemborg. Binnenshuis toont zich een diverser aanbod en een bredere doelgroep.



ETC Design Center Europe staat er sinds kort op de gevel van wat eerst het ETC Expo heette. Met de naamsverandering wil het centrum zich op een andere manier presenteren dan als beurscentrum waar tweemaal per jaar een beurs wordt gehouden. De vorige week gehouden najaarsbeurs en de voorjaarsbeurs in februari blijven gehandhaafd, maar worden meer een moment waarop consumenten worden toegelaten en minder een beurs waarop louter woonprofessionals zaken komen doen.



Diverse doelgroepen
Op ‘gewone maandagen’ is het centrum geopend en juist dan komen vaak mensen naar Culemborg. ‘Sommigen komen zelfs bewust pas na een beurs’, zegt managing director Ditte Kolijn. ‘Ze nemen dan vaak klanten mee waardoor er tijd is om rustig te praten.’ De directe klanten van het centrum zijn designers, decorateurs, adviseurs, winkeliers, ex-winkeliers die nu vooral advieswerk doen en stylisten. Zeker die laatste groep weet het centrum te vinden en wie tijdens de vorige week gehouden beurs rondkeek, zag daarvan het bewijs; het barstte van de (jonge) vrouwen.



Volvo’s en Mini’s
Buiten reflecteert de professionele bezoekersgroep zich in het wagenpark. Naast Volvo’s, BMW’s en andere dure merken in zwart is er een oververtegenwoordiging van Fiats 500 en vooral Mini’s in lichte kleuren. Binnen is het beeld breder. Naast een sterke aanwezigheid van interieurstoffen zijn behang, vloerbedekking, verlichting, meubelen, accessoires en verf aanwezig. Ook de ruimte buitenshuis wordt niet vergeten en de tuinarchitect met meubels, verlichting en vijvers en zwembaden heeft zijn plaats gevonden. Iedereen richt zich voornamelijk op het hogere segment in de markt.



Internationalisering
De naamsverandering in ETC Design Center Europe heeft te maken met verschuivingen bij zowel bezoekers als exposanten, zegt Len de Koster, eigenaar van het pand. ‘We zien meer buitenlandse bezoekers en ook exposanten weten ons steeds beter vinden.’ Als bewijs daarvoor wijst hij op de komst van het Amerikaanse Resource Décor dat diverse interieurproducten levert voor meerdere internationale merken.

Samenwerking woonbladen
Ook wijst hij op consumenten die naar Culemborg komen. ‘Daar zitten vaak expats bij die worden meegenomen door de professionals die ons centrum bezoeken.’ De aandacht voor de eindgebruiker is ook te zien op de nieuwe site. Daar staan prominent de namen van diverse consumentenbladen die uitgebreid aandacht besteden aan (exposanten in) het centrum. Die op hun beurt stevig adverteren in de diverse bladen.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten