Sinds dit weekend is in STER reclameblokken een spotje te zien met ondernemers die zijn aangesloten bij INretail. Het moet consumenten laten beseffen 'wat winkels voor ons betekenen.'
In het 30 seconden durende spotje wordt getoond hoe verschillende winkeliers zich inzetten voor de klanten. Het spotje ademt een positieve boodschap: winkels zijn belangrijk, zeker in deze tijd. In het spotje zitten verschillende modewinkeliers, een interieurzaak en tuincentrum. Dat laatste is gedaan omdat Tuinbranche Nederland al enige jaren samenwerkt met INretail en sinds begin dit jaar min of meer onder dezelfde paraplu valt. Aan het eind verschijnt het logo van INretail in beeld als representant van 'de winkeliers' terwijl het een paar sectoren uit de detailhandel vertegenwoordigt, maar in de non-food wel de grootste belangenorganisatie in de detailhandel is. Het spotje wordt uitgezonden op zenders van NPO in de reclameblokken van de STER.
SOS-pakket op komst
Het spotje is onderdeel van de campagne https://www.inretail.nl/samenstaanwesterk/ om consumenten te attenderen op de winkels die open zijn. Al eerder publiceerde INretail op de website een protocol voor winkeliers die hun zaak open hebben met daarin onder meer de anderhalvemeterafstand regel. Op de eigen site geeft de brancheorganisatie voorbeelden van hoe verschillende winkeliers in de praktijk omgaan met de coronacrisis. Later vandaag wordt er een SOS-pakket (Samen Online Sterk) met verdiepende adviezen aan toegevoegd, ze meldt INretail.