Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Verdere internationalisering Maison & Objet

Maison & Objet trok in januari relatief veel internationale bezoekers. Het Franse bezoek liep terug, mede veroorzaakt door het slechte weer.


Totaal trok de beurs ruim 76.000 bezoekers waarbij de verhouding tussen nationaal en internationaal fifty-fifty was. Het Franse bezoek liep sterk terug, mede als gevolg van dagenlange winterse omstandigheden. Daar tegenover stond een sterk gestegen belangstelling van landen buiten Europa, met name uit het Midden-Oosten. De beursorganisatie voorziet een sterkere groei vanuit het verre oosten en in maart 2014 wordt in Singapore de eerster editie van Maison & Objet Asia gehouden. 

Mixen van stijlen
Maison & Objet afficheert zichzelf als ‘platvorm voor de complete internationale branche voor decoratie en design’. Dat uit zich in een breed aanbod met accessoires, meubels, bedden, wandbekleding, bed- en badtextiel, gordijn- en meubelstoffen, verlichting, gadgets en zelfs mode en geurtjes. Daarbij wordt design gemixt met modern en klassiek en is er zelfs sprake van kunst en kitsch. Het aantal Nederlandse deelnemers aan de beurs was hoog waarbij vooral aanbieders van accessoires sterk vertegenwoordigd zijn, meestal in conceptmatige vorm. Denk daarbij aan namen als Eichholtz, Lifestyle, Kingsbridge en DK Home. 

Internationaal platform 
De mengelmoes van producten en stijlen trekt een groeiend internationaal publiek en dat verklaart ook de internationale expansie van de beurs. Daarbij profiteert Maison & Objet van de aantrekkingskracht van de stad Parijs. Zij ziet zichzelf als ‘wereldwijd de enige vakbeurs die de belangrijkste marktspelers van een versnipperde sector  bijeenbrengt op één locatie in de vorm van een multidisciplinair en selectief vakevenement.’ 

Betere segmentering 
De meubelbeurs Meuble Paris die vroeger apart van Maison & Objet werd gehouden is volledig geïntegreerd en maakt nu onderdeel uit van een speciale bezoekroute waardoor dit voor de bezoeker een duidelijker beeld geeft. Het designgedeelte (now! design à vivre) gaf een selectie van ‘creatieve merken’,  internationale designers en aparte en unieke producten. Woonaccessoires waren nu duidel;ijker dan voorheen gegroepeerd in hal 6.
De volgende editie van Maison & Objet is van 6 t/m 10 september.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten