De Duitse webshop Westwing biedt met de interieurshop WestwingNow nu ook een collectie eigen meubels en accessoires.
De Duitse e-tailer Westwing, ook actief met een webshop onder dezelfde naam in Nederland, introduceert WestwingNow. Hierin zitten, naast producten van derden, ook een eigen vaste collectie meubelen en accessoires. Het is een stap die meerdere webshops maken; begin met de verkoop van allerlei producten van verschillende leveranciers, kijk hoe dat loopt, realiseer je de do's en de dont's en begin dan een eigen label. Dan ben je minder afhankelijk van de levertijden van anderen én je hebt een hogere marge. Het is dezelfde strategie die werd gevolgd door Home24, een zusterbedrijf van Westwing.
Shopping club
Westwing profileert zich als zogeheten shopping club, maar is gewoon een webshop. Het enige verschil is dat je je moet registreren waardoor je als het ware 'lid van de club' bent. Met iedere dag wisselende aanbiedingen van verschillende partijen, extra informatie 'als inspiratie' en een wat hoger niveau dan veel andere webshops probeert Westwing zich te onderscheiden.
Nog steeds in rode cijfers
Westwing is een van de bedrijven die behoort tot Rocket Internet, een grote start up die wereldwijd allerlei webshops opzet en exploiteert. Het eerder genoemde Home24 (dat eerder de webshop Fashion voor Home overnam), Zalando en de maaltijdbezorgers Hello Fresh en Delivery Hero zijn (deels) gefinancierd door Rocket Internet. Westwing laat al jaren een stijgende omzet zien maar is nog steeds verliesgevend. Dat geldt ook voor de andere genoemde bedrijven.