Webwinkel Fonq introduceert MOOI, een magazine dat viermaal per jaar zal verschijnen in een oplage van 200.000. Het vervangt de catalogus en geeft naast informatie over producten uit de winkel ‘inspiratie voor wonen, koken en lifestyle’.
Het magazine past in de emotional commerce-strategie van Fonq, waarbij het inspireren van de consument voorop staat. Het webwarenhuis wil met het magazine ‘beleving’ creëren bij de bij de consument en zich als merk onderscheiden. ‘Met de komst van MOOI magazine kunnen wij ons merk meer laden en koppelen aan wonen, koken en lifestyle’, aldus Patrick Kerssemakers, CEO van Fonq. Het blad, 84 pagina’s dik, zal worden meegestuurd met spullen die besteld zijn via de webshop.
Eigen content
In het magazine worden merken en producten van de toeleveranciers gekoppeld aan thema's, trends en seizoenen. Het blad wordt volledig in eigen huis gemaakt en bevat reportages, interviews, productreviews, recepten, tips en andere ‘inspirerende en themagerichte content’ voor de doelgroep. Dat zijn vrouwen en mannen tussen de 25 en 54 jaar met een bovengemiddelde interesse voor trends en toonaangevende producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Ook wordt input geleverd door bloggers uit het eigen netwerk. Fonq opende vorige maand in Utrecht een 'inspiratie showroom'.