Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Webwinkel Fonq ageert tegen woonboulevards

Online woonwarenhuis Fonq laat via abri's bij woonboulevards weten dat je met Pasen daar beter niet heen kunt gaan. Te druk, te vermoeiend en opdringerige verkopers, aldus Fonq. Lekker vanaf de bank shoppen, zo luidt het devies.

 


Webwinkelier Fonq heeft bij een aantal woonboulevards abri's voorzien van teksten die inspelen op een niet succesvol bezoek aan de woonboulevard, een plek waar vaak veel mensen met Pasen heengaan. Na een dagje woonboulevard klaar voor een inrichting? Of: Na 1.000 lampen nog steeds het licht niet gezien? zijn onder meer de gebruikte slogans. Met de anti-reclame haakt Fonq in op de 'kapotte klantreis op de woonboulevard', zoals zij dat noemen.

Moe en gesloopt
Volgens Fonq ervaren veel mensen een bezoek aan de woonboulevard met Pasen als niet prettig. Ruim de helft van de Nederlanders die ooit met Pasen dat deed, ervaart het als te druk en een kwart voelt zich bij thuiskomst moe en gesloopt, zo laat Fonq weten. Hoewel men een groot assortiment op één plek en inspirerende settings als prettig ervaart, ziet de Nederlandse consument bij een bezoek aan de woonboulevard het meest op tegen de drukte (56%). Daarnaast ergert een kwart zich aan opdringerige verkopers en het feit dat niet werd gevonden wat werd gezocht. Ook het vele lopen en hoge parkeerkosten zijn volgens Fonq vaak genoemde ergernissen.

 


Opdringerige verkopers
Volgens Antoine Brouwer, topman bij de webwinkelier, ervaren veel mensen zo'n bezoek aan de woonboulevard als een 'kapotte klantreis'. Maar daar heeft Fonq een antwoord op via het 'online repareren door middel van koopgidsen, toplijstjes en inspiratieve content, maar ook met groot assortiment. Zo vind je alles voor in en om het huis op één plek. En dat gemakkelijk vanaf de bank zonder drukte of opdringerige salesmensen, aldus Brouwer.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten