Webshop Fonq opent in Amsterdam een tijdelijke cadeauwinkel met woon-, kook- en lifestyleproducten uit het assortiment van de webwinkel. Ook zijn er workshops voor bezoekers.
In de winkel zal, met het oog op Sinterklaas en Kerst, de nadruk liggen op cadeaus. Fonq (officieel geschreven als fonQ) zegt met de tijdelijke winkel contact te willen maken met klanten en tegelijkertijd de reclamecampagne ‘Vind jouw mooi’ te willen uitdragen. Dat gaat gebeuren in samenwerking met diverse bloggers. Ook werkt de webwinkel in de fysieke winkel nauw samen met diverse leveranciers. Zo kunnen klanten zelf koffie bereiden met de koffiemachines die online worden verkocht en klinkt er muziek uit de geluidsboxen die ook besteld kunnen worden.
Inspiratie en beleving bieden
De ‘inspiratie en beleving’ die Fonq zegt te bieden wordt concreet ingezet met het oog op de feestdagen. In het weekend voor Sinterklaas kunnen klanten terecht voor 'Eerste Hulp bij Dichten' en voor Kerst is er een ‘giftwrapping 3-daagse’. Daarnaast is er een wijnproeverij, kun je zelf pesto maken of een schort versieren.
De pop up store is gevestigd aan het Sarphatipark in Amsterdam en is geopend van 28 november tot 24 december.
Opstap naar fysieke aanwezigheid
De tijdelijke cadeauwinkel is de eerste stap naar een fysieke winkel die er wellicht gaat komen. Vorig jaar september verbouwde Fonq de showroom op het hoofdkantoor in Utrecht tot ‘inspiratieshowroom’. Dit gebeurde naar aanleiding van klantonderzoek en gesprekken met diverse leveranciers waarbij duidelijk werd dat klanten graag fysiek producten willen kunnen bekijken. Fonq is het hippe zusje van Wehkamp en in handen van de Britse investeringsmaatschappij Apax.