Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Webwinkel Made.com introduceert laboratorium voor technologische innovatie

Made.com zoekt innovatieve start-ups en opkomende technologieën om onder meer klanten te helpen bij het vinden van de juiste producten en deze te visualiseren in hun eigen ruimte.

 


Onder de naam Made Labs clustert de webwinkel een aantal technische innovaties die allemaal bedoeld zijn om klanten makkelijker te laten winkelen bij Made.com, zowel online als in de verschillende fysieke showrooms. Daarvoor gaat Made.com samenwerken met verschillende externe partijen die ieder hun eigen expertise inbrengen. Zo is er de 'Sofasizer' een online hulpmiddel om de de juiste maat van een bank te vinden die past in de gewenste ruimte. Deze zomer komt er een tool waarmee klanten hun eigen huis visualiseren met meubels van Made.com.

Online live contact met fysieke winkel
Op beperkte schaal is er in de verschillende fysieke winkels van Made.com de mogelijkheid om via grote touchscreens producten te zoeken die passen bij de gewenste smaak en stijl. Iets anders is de tool View it Live. Hiermee kunnen klanten die in de webwinkel rondneuzen via een live verbinding met iemand in de fysieke winkel online styling advies krijgen.


Voorop lopen met technische snufjes 
Met al die nieuwe technische snufjes wil Made.com laten zien dat het meer is dan een webwinkel met wat fysieke vestigingen. Het bedrijf wil zich positioneren als een digitaal native-merk, zegt Jonathan Howell, Chief Technology Officer. 'Het is onze topprioriteit om voorop te lopen bij technologische ontwikkelingen. We willen technologie bieden en hierbij de verwachtingen van onze klanten een stap voor zijn.'

Millennials als doelgroep
Die klanten zijn vooral stedelijke jongeren die volledig zijn opgegroeid en vergroeid zijn met internet. 'Tegen 2022 zal 50% van het consumenten landschap millennials of jonger zijn', aldus Howell die de opzet van Made Labs omschrijft als 'een nieuwe stap in onze ambitie om het leidende design bedrijf van Europa te worden omdat we technologie blijven gebruiken om onze groei te stimuleren.'
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten