De Engelse e-tailer Made.com lanceert een sociaal platform waarop klanten door hen bestelde producten kunnen laten zien in hun eigen huis. Bezoekers van de site kunnen desgewenst die producten live gaan aanschouwen.
Met Unboxed wil Made.com klanten inschakelen om nieuwe klanten te verwerven. Klanten die via de meubelwebshop iets hebben gekocht kunnen hiervan een foto maken waarbij het product is te zien in hun eigen interieur. Deze foto kunnen zij uploaden zodat deze op de site van Made.com komt wat moet dienen ter inspiratie voor bezoekers van de site. De foto’s worden op postcode gerubriceerd waardoor bezoekers kunnen zien wat er bij hen in de buurt te bewonderen is. Zij kunnen contact opnemen met een koper om zo het product in levende lijve te kunnen zien. Met deze mogelijkheid gebruikt de Engelse e-tailer zowel de pronkzucht van de koper als de nieuwsgierigheid van de potentieel nieuwe klant. De koper wordt zo een plaatselijke mini-showroom van Made.com.
Pop-up store
Het sociale platform gaan officieel per 12 juni online, maar op de site zijn al voorbeelden te zien. Bijna op dezelfde datum (13 en 14 juni) opent Made.com in Amsterdam een pop-up store. Daar kunnen bezoekers fysiek een aantal producten aanschouwen. De pop-up store moet letterlijk de zichtbaarheid van de Engelse webretailer vergroten. In Engeland heeft de webwinkelier inmiddels permanente showrooms in Londen en Leeds.