Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Webwinkel Made.com opent flagshipstore in Amsterdam

E-tailer Made.com opent 7 april een winkel op het Rokin in centrum Amsterdam. Het is een vervolg op de elders in de hoofdstad aanwezige showroom die gesloten wordt.



De winkel op het Rokin geeft het Engelse Made.com meer ruimte om de collectie te tonen en moet leiden tot extra ‘merkervaring’, zo laat countrymanager Damien Poelhekke weten. Het Rokin is de afgelopen tijd op de schop gegaan en luxe warenhuis Hudson’s Bay zal deze zomer er een vestiging openen. Made.com ziet deze ‘premium locatie’ als goede plek om verder te groeien. De opening betekent dat de in januari 2016 geopende showroom aan de Overtoom dicht gaat.

Uitbreiding assortiment
Made.com is een webwinkel die meubilair aanbiedt dat door externe designers is ontworpen en direct aan de consument wordt aangeboden. Het profileert zich als ‘lifestyle brand’ en breidde onlangs de collectie uit met outdoorproducten en accessoires. Binnenkort komt daar ook interieur- en huishoudtextiel bij. Sinds 2014 is het bedrijf op de Nederlandse markt aanwezig. 

Integratie online en offline
Made.com bestaat sinds 2010 en heeft in Engeland ook een drietal fysieke winkels. Het bedrijf probeert de wisselwerking tussen online en offline optimaal uit te buiten. Zo wordt in de winkel veel informatie via tablets aangeboden. Bestellingen, ook in de winkel, worden online gedaan.
Made.com is zeer actief op social media en zet klanten in om gekochte producten te tonen aan anderen. Dat gaat via het sociaal platform Unboxed waar klanten de door hen bestelde producten laten zien in hun eigen huis. Bezoekers van het platform kunnen desgewenst de producten daar live bekijken.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten