Online retailer Wayfair introduceert met Hykkon een eigen lifestyle merk met meubels, woonaccessoires, bedden en verlichting. Totaal gaat het om 700 producten.
Wayfair zegt met Hykkon een lifestyleproduct te bieden met 'stijlvolle en tijdloze' interieurproducten waarbij de prijzen passen bij het middensegment. De collectie omvat banken, stoelen, tafels, kasten, bedden, woonaccessoires, karpetten en verlichting. Het is eerste eigen merk dat ook in Europa (lees: het Verenigd Koninkrijk en Duitsland) verkrijgbaar is. In Nederland is Wayfair niet actief met een eigen webshop, bestellen kan wel via de webshops in Duitsland (www.wayfair.de) en Engeland (www.wayfair.co.uk), de belangrijkste Europese online markten.
Alles voor in en rond het huis
Wayfair werd opgericht in 2002 als CSN Stores en is eigenlijk een samenvoeging van een aantal nichewebshops. Het assortiment omvat 14 miljoen items van 11.000 leveranciers, gericht op alles voor in en rond het huis met focus op de inrichting. In 2018 lag de omzet op 6,779 miljard dollar.