Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Webwinkel Westwing opent eerste fysieke winkel

Medio november opent online retailer Westwing in Hamburg een fysieke winkel. Daar zullen alleen kleinere producten te koop zijn. Grotere producten zijn te raadplegen op schermen in de winkel.

 

 

De winkel zal de look & feel van Westwing krijgen, zo belooft de directie. Dat is modern maar geen design, wel met een luxe uitstraling en zeker niet middle of the road. In de winkel zijn alleen de kleinere producten verkrijgbaar, banken en andere grote producten kunnen online geraadpleegd worden op schermen in de winkel.
De producten in de winkel krijgen QR-codes waardoor je ter plekke extra informatie kunt verkrijgen. Als 'extra' wordt gemeld dat je er mobiel kunt betalen, iets wat in veel winkels in Duitsland niet mogelijk is.

Digitaal advies
Met de opening van een fysieke winkel is Westwing vrij laat want grote webshops als het Duitse Home24 en het Britse Made.com hebben al jaren stenen vestigingen. Aan de andere kant is Westwing digitaal ver ontwikkeld. Zo kun je online advies krijgen en zelfs een 3D ontwerp van je eigen ruimte ontvangen. Dat gaat via het invullen van een online vragenlijst en een telefonisch gesprek met een interieurontwerper. Naast het ontwerp krijg je een gepersonaliseerde 'shoppingpagina' met producten die goed in het interieur zouden kunnen passen. En uiteraard bij Westwing kunt bestellen.

Shoppingclub
Westwing is een zogenaamde shoppingclub; je wordt 'lid' van de club door je aan te melden. Naast een vast assortiment, met een eigen merk en producten van andere merken, werkt Westwing met dagelijkse aanbiedingen die meestal slechts een paar dagen geldig zijn. De webwinkel is ook actief met een Nederlandse website.

Beurskoers hard naar beneden
De webshop werd in 2011 opgericht en ging na een snelle groei in oktober 2018 naar de beurs om geld op te halen voor nog meer groei. Zoals zovele webshops profiteerde Westwing van de coronapandemie en de beurskoers steeg in voorjaar 2021 tot boven de 53 euro per aandeel. Maar snel daarna ging het bergafwaarts. Op 17 september 2012 stond de koers op 39,50 euro en vandaag, precies een jaar later, is dat 6,20 euro.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2022 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten