Hoe weet je nu wat klanten een mooi vloerkleed vinden en hoe selecteer je uit het enorme aanbod? Om hier achter komen nodigt woonwarenhuis Nijhof consumenten uit om hierover mee te denken.
Sinds anderhalf jaar heeft woonwarenhuis Nijhof in Baarn een shop-in-shop van Vloerkledenwinkel.nl. Momenteel wordt hier nagedacht over de nieuwe collecties om later te kunnen verkopen bij Nijhof. Daarbij zijn specifieke woon- en vloerentrends een belangrijk uitgangspunt, maar hoe vertaal je die trends naar een concreet product? Hoe gaan consumenten hierop reageren? Hiervoor roept Nijhof via de nieuwsbrief mensen op om hierover mee te denken.
Grote interesse
Op 3 juli komen de geïnteresseerden bij elkaar waarbij zij hun (woon)visie, interieurvoorkeur e.d. kunnen laten weten. Vanwege de anderhalvemetermaatregel gebeurt dat in groepjes van 10 en totaal kunnen er 30 mensen deelnemen. 'Wij hebben de nieuwsbrief anderhalf uur geleden verstuurd en de eerste aanmeldingen komen al binnen, vertelt marketing manager Hille Beekhuis. 'Ik denk dat wij aan het eind van de dag al vol zitten.'
Klantenpanel
Nijhof wordt wel vaker door leveranciers gebruikt als pilotwinkel om de interesse voor bepaalde producten te testen, maar deze directe input van klanten is nieuw, aldus Beekhuis. 'Wij hebben wel een klantenpanel dat bestaat uit mensen die betrokken zijn bij de zaak, maar dat is heel breed. Nu gaat het om iets heel specifieks. Er is heel veel kennis bij consumenten en wij hopen nu info te krijgen dat wij op de goede weg zitten.'
Deelnemers die hun zegje gaan doen over de nieuwe vloerkleden collecties krijgen een cadeaucheque van 35 euro.