Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Woonwinkeliers draaien topomzetten, maar falen in uitwerking

Winkeliers in de woonbranche doen goede zaken. Zo goed, dat ze soms steken laten vallen bij het afhandelen van alle bestellingen, zo constateert brancheorganisatie INretail.

De woonbranche draait op volle toeren. In de maand juli realiseerden we een plus van maar liefst 36%! Cumulatief staan we nu op een plus van zo’n 14%. Mooi deze omzetten, maar hoe zorg jij dat je de vraag aan kan? Met deze vraag begint Bert-Jan van der Stelt, Branchespecialist Wonen bij INretail, een column op de site van de brancheorganisatie.

Met dank aan corona
De goede omzetten die menig woonwinkelier noteert - met dank aan corona want de thuissituatie is de laatste maanden belangrijker geworden - heeft ook een keerzijde: Want alles wat verkocht wordt, moet ook bezorgd, geplaatst, gelegd en opgehangen worden. Om dit alles binnen de afspraken te realiseren die je met de consument hebt gemaakt, is een grote uitdaging, schrijft Van der Stelt. Het gevolg van alle drukte is dat afspraken niet altijd goed worden nagekomen en consumenten klagen daarover bij INretail.

Tips
Van der Stelt geeft daarom wat tips: Houd rekening met de afspraken met je klant bouw wat extra speelruimte in. Houd nauw contact met je leveranciers zodat je goed zicht heb op levertijden en mogelijke leverproblemen. Zorg ervoor dat je altijd goed bereikbaar bent per e-mail en telefoon en eventueel WhatsApp en nog belangrijker: reageer tijdig op vragen van de consument. Doe geen concessies in de kwaliteit van de uitvoering, want dat kost uiteindelijk nog meer tijd (en geld).

CBW-erkend voorwaarden
Collega Marjan Spronk laat op de site van INretail weten dat winkeliers zich niet kunnen verschuilen achter 'corona' als door vertraging goederen niet op tijd kunnen worden geleverd. Corona heeft de rechten van consumenten niet aangetast, aldus Spronk, die daarbij verwijst naar de CBW-erkend-voorwaarden. Haar tip: Geef reële (liefst vermoedelijke) levertijden op, om een kosteloze ontbinding te voorkomen.

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten