Webwarenhuis Fonq verbouwde de bestaande showroom om tot ‘inspiratie showroom’. De showroom moet ‘beleving en inspiratie’ bieden.
Fonq, officieel geschreven als fonQ, had een showroom die voornamelijk fungeerde ten behoeve van serviceverlening. Met de verbouwde showroom verlegt het webwarenhuis de focus naar beleving en inspiratie. In de 650 m² tellende showroom zijn diverse stijlstudio’s gecreëerd met een selectie van het ruim 40.000 producten tellende assortiment. De ombouw moet de visie van Fonq uitdragen en aansluiten bij de ‘emotional commerce’ strategie van de webwinkel. Dat impliceert onder meer het creëren van meer beleving en inspiratie.
Meer designproducten
Vooral door de vergroting van het aantal designproducten bespeurde Fonq meer vraag naar het fysiek kunnen bekijken daarvan. Die uitbreiding is mede het het gevolg door de overname in januari 2014 van webwinkel Direct Design. In de showroom staan een aantal kleurrijke producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle die de stijl van Fonq mopeten representeren. Daarnaast blijft het pand, gevestigd op het industrieterrein Lage Weide in Utrecht, het fysieke punt voor het ophalen en retourneren van bestellingen.
Fonq is onderdeel van RFS Holding waartoe onder meer ook Wehkamp behoort. Afgelopen juli werd RFS overgenomen door de Britse investeringsmaatschappij Apax.