Stabiliteit is het kernwoord voor de Meubelbeurs Brussel. Een redelijk representatief overzicht, stabiele bezoekersaantallen en eenzelfde indeling als voorheen. Kleine verandering: een deel van de beurs omvat exposanten die zich richten op de hospitality markt.
De Meubelbeurs Brussel (4 t/m 7 november) is traditioneel het moment voor de Belgische meubelindustrie om nieuwe producten en collecties te tonen. Op afstand volgt Nederland en daarna komen nog wat andere landen. Diezelfde volgorde geldt ook voor het aantal bezoekers. Belgen voeren vanzelfsprekend de boventoon, maar Nederlandse detaillisten reizen graag af naar Brussel om op hun gemak de beurs te bezoeken die als gastvrij en gezellig wordt ervaren. Ruim een kwart van het bezoek komt van de noorderburen. Daarnaast komen er zowel exposanten als bezoekers uit diverse andere landen waardoor de beurs als geheel toch een internationaal tintje krijgt.
Kleiner segment bedden en matrassen
Nieuw dit jaar is een segment waar bedrijven staan die zich richten op de hospitality markt, dus hotels, restaurants en bed & breakfast's. Ook zou er een nieuw beursonderdeel komen voor accessoires, maar dat gaat niet door. Het enthousiasme hiervoor was groot, het aantal daadwerkelijke aanmeldingen minder, zo laat beursdirecteur Lieven van den Heede weten. Het aantal exposanten dat wel komt, wordt ondergebracht in hal 8.
Het segment bedden en matrassen onder de noemer Brussels by Night is dit jaar naar verwachting kleiner, voornamelijk door het afhaken van verschillende Nederlandse deelnemers.
Uitreiking prijzen
De andere segmenten blijven zoals ze zijn en dat geldt ook voor de aankleding, sfeer en catering. Eten en drinken is op verschillende plaatsen verkrijgbaar en wordt gratis verstrekt. Op dinsdagavond worden de Balthazars uitgereikt, grote flessen champagne voor bedrijven die zich onderscheiden met een bijzondere innovatie of een originele collectie.
De Meubelbeurs Brussel wordt gehouden van 4 tot en met 7 november.
Meer informatie: www.meubelbeurs.be