Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Volgens beurs ShowUP is groen dé kleur en cactus dé plant

Groen wordt een belangrijke kleur en daarbij horen levende planten, liefst cactussen, zo blijkt op de beurs ShowUP. Gisteren ging de beurs voor accessoires, cadeauartikelen, lifestyle producten en stationery van start, vandaag is de laatste dag.

Het is toeval, maar het valt wel op. ShowUP wordt gehouden in een voormalige kas, overblijfsel van de grote tuinbouwtentoonstelling Floriade in 2002 en nu lijken de planten er ineens spontaan uit de kas te knallen. Levende planten, planten op posters, kussens, agenda’s, shawls, bekers, borden, schilderijen, boekomslagen en wat al niet; overal groen. Absolute topper hierbij is de cactus, blijkbaar dé plant van het moment. Zelfs het vorig jaar gelanceerde designblad WOTH dat zichzelf op de beurs presenteert, heeft een grote stoffen cactus op de stand staan.

Groen in vele tinten
Ook ‘gewoon’ groen is ruimschoots aanwezig, dus mag je aannemen dat het dit jaar een populaire kleur gaat worden. Het dure designmerk Vitra, dat zich meestal nauwelijks laat meeslepen door trends, is present met een kapstok in meerdere tinten groen. Het veel geziene groen is overigens een heel andere kleur dan het vieze groen dat volgens het Amerikaanse keurcoderingsbedrijf Pantone de kleur van het jaar 2017 zou worden.

Kleurrijk aanbod en bezoek
Uiteraard zijn er ook andere kleuren te zien op de beurs en zowel letterlijk als figuurlijk is ShowUp een kleurrijke beurs. Het aanbod omvat woonaccessoires, mode-accessoires, kleinmeubilair, veel stationery (opschrijfboekjes, schrijfwaren, kantoorartikelen), geuren, kleding, gadgets en heel veel spullen die je niet nodig hebt, maar wel mooi of leuk zijn. Inhoudelijk leidt dat tot een zeer gemêleerd aanbod. Daarnaast is het publiek overwegend vrouwelijk, dus nauwelijks donkere pakken en juist veel kleur.



Relaxte sfeer
Het publiek is divers en weerspiegelt de veranderingen in de retail. Naast ‘traditionele’ bezoekers zoals woon- en cadeauwinkels, zijn er mensen die een concept store, lifestyle winkel of webshop runnen. Daarnaast lopen er stylisten en bloggers rond en niet voor niets is de beursorganisatie sterk aanwezig op social media, met name Instagram. De sfeer is relaxed, het eten komt grotendeels van foodtrucks die alleen maar vers leveren en niemand doet moeilijk als iemand iets wil fotograferen; graag zelfs! Dat laatste is voor een vakbeurs zeer uitzonderlijk.


Sterk beursconcept
Bij dit alles komt een beursconcept dat vrij strikt wordt gehanteerd: een kwalitatief goed aanbod met kleine stands - vaak niet meer dan een paar tafels - waardoor exposanten gedwongen zijn hun aanbod te beperken. Het geheel leidt tot een grote openheid wat zorgt voor overzicht en makkelijke oriëntatie. Het concept slaat aan en de beurs groeit sterk. Meteen de eerste dag kwamen er aanmeldingen binnen van bezoekers die volgende keer graag als deelnemer willen binnenkomen.

 

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten