Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Woonbranche speelt nauwelijks in op Olympische Spelen

Nederlandse sporters doen het uitstekend op de Olympische Spelen. Ondernemers uit de woonbranche grijpen dit nauwelijks aan om hier gebruik van te maken. Toch scoort een enkeling hier lekker mee.

Nederland doet het enorm goed tijdens de Olympische Spelen en de schaatsers zijn niet van het scherm af te slaan. Er wordt nog nauwelijks ingehaakt op deze successen en dat geldt ook voor bedrijven in de woonbranche. Een van de weinigen die hier wel op inspeelt is Kees Kwakman van het bedrijf Slaapcoach. Direct na het succes van Sven Kramer op de 5000 m afgelopen zondag verspreidde hij een persbericht waarin wordt gerefereerd aan het slechte slapen van Kramer in de dagen voorafgaand aan zijn gouden race. Opmerkelijk want Kramer is de enige van de ploeg die bewust zijn eigen matras liet overvliegen naar Sotsji.

Lekker slapen
Slaapcoach gebruikt dit gegeven om zijn eigen ‘product’ aan te prijzen: een online methode waarbij mensen hun eigen slaapgedrag zelf kunnen verbeteren. Kwakman met een knipoog: ‘Gelukkig had Sven een goede coach en werd hij alsnog de winnaar. Wie geen aparte coach heeft en toch lekker wil slapen, kan terecht bij de Slaapcoach.’

Ondertapijt
Estillon, leverancier van diverse soorten ondervloeren, verspreidde al voor de Olympische Spelen een bericht waarin wordt gemeld dat het bedrijf voor vijf hotels in Sotsji hun eigen Black Pearl ondertapijt had geleverd. ‘De basis ligt er al!’, liet Estillon weten, speculerend op Nederlands succes. Of Nederlandse sporters nu door de hotels huppelen vanwege dat ondertapijt is niet duidelijk. Want een woordvoerder van Estillon weet niet of de ondervloeren zijn aangebracht in hotels waar de atleten zijn gehuisvest.

Relaxen met Stressless
Het Noorse meubelmerk Stressless is sinds oktober sponsor van de Belgische schaatsploeg rond Bart Swings, de kopman van de Belgen. Stressless is vooral bekend van de relaxfauteuils en de sponsoring van een schaatsploeg geeft een directe relatie met hun product. Schaatsers (en ook andere sporters) geven keer op keer toe dat ‘rust nemen’ een belangrijke voorwaarde is om goede prestaties te kunnen leveren. In Nederland is er momenteel wel een tv commercial van Stressless, maar die loopt al maanden en maakt geen enkele verwijzing naar de Belgische schaatsploeg. In België zelf gebeurt dat ook niet. Aardig detail: er zijn bij de afsluiting van het sponsorcontract foto’s en filmpjes gemaakt van de Belgische schaatsploeg die zich nestelt in de meubelen van Stressless, alle in de (Nederlandse) kleur knaloranje.

Knaloranje
Knaloranje was ook de fauteuil die meubelagent Skalma liet zien op de deze week gehouden voorjaarsbeurs in het Home Trade Center in Nieuwegein. Compleet aangekleed met das, jas, schaatsen en nog wat oranje attributen. Volgens directeur Rob Réparon had het effect. ‘Bezoekers gingen er in zitten, maakten er foto’s van en zetten die op Facebook. Ik heb het model goed verkocht, niet in oranje maar in andere kleuren. Die oranje fauteuil gaat tijdens het WK Voetbal naar mijn klant De Korte in Laren.’

< 1 ... 2645 2646 2647 2648 2649 ... 3200 >
© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten