Webwinkel Westwing opende recentelijk in Hamburg een fysieke winkel. In de winkel zijn kleinere producten direct verkrijgbaar, meubelen en andere grotere producten kunnen online worden besteld.
De winkel is 500 vierkante meter groot en biedt een selectie uit het assortiment van de verschillende merken die worden verkocht op het platform van Westwing. Dat kan onder meer via schermen in de winkel. De aanwezige producten hebben QR-codes waardoor je ter plekke op je mobiel extra informatie kunt verkrijgen. Ook kun je er mobiel betalen, iets wat in veel winkels in Duitsland nog niet breed is ingeburgerd.
Concurrenten in problemen
Met de opening van een fysieke winkel volgt Westwing het voorbeeld van andere woonwebshops als Home24 en Made.com die dit al veel eerder deden. Het is nooit duidelijk geworden hoe goed deze winkels draaiden en dat zal ook niet boven tafel komen want Home24 wordt vanwege financiële problemen overgenomen door de Oostenrijkse retailer XXXLutz en Made.com ging onlangs failliet en werd overgenomen door Next, eveneens een fysieke retailer.
In de coronaperiode piekte de koers van Westwing tot bijna 53 euro, maar sinds mei 2021 gaat het bergafwaarts.
Dalende beurskoers
Hoe de vlag bij Westwing er momenteel bijhangt is niet duidelijk. Het sinds oktober 2018 beursgenoteerde bedrijf zag de omzet - en daarmee de beurskoers – in de coronaperiode omhoog schieten, maar halverwege 2021 slonk het aandeel gestaag in waarde. Begin dit jaar werd nog 21,20 euro gehaald en daarna ging het verder bergafwaarts. Momenteel staat de koers op 8,26 euro.