Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Aanvalluh!

Vanmorgen kreeg ik een mail binnen van het Perscentrum Wonen. Het ging over oranje artikelen. Niet over toeters, petjes en slingers, maar over zitmeubelen, kasten en verlichting. Alles in oranje. En peperduur. Zoals zo vaak legt het Perscentrum teveel nadruk op (onbetaalbaar) design.

Want een kast van Pastoe met rood/oranje deurtjes is niet echt goedkoop. En producten van Zanotta of Studio Job zijn slechts weggelegd voor kapitaalkrachtige consumenten en je bent wel gek om zoiets aan te schaffen als onderdeel van de komende oranjegekte. Nee, het bevestigt het idee dat het Perscentrum Wonen vrijwel alleen oog heeft voor duur design en niet snapt dat de meeste Nederlanders daar alleen naar kunnen kijken.

Kratstoel
Dan  hebben ze het bij Woonwerk beter begrepen. Deze organisatie richt zich onder meer op het aanbieden van allerlei scholingscursussen voor mensen in de woonbranche, maar laat zich met EK’s en WK’s graag meevoeren op een oranje golf. Zo ook dit keer. Er is een pool opgezet waarbij je leuke prijzen kunt winnen. Bij iedere 50 deelnemers aan de EK pool wordt een kratstoel verloot en iedere groep (‘subleague’) ontvangt ook zo’n zitmeubel. De kratstoel (€ 15,95 via internet) klem je op een kratje bier en da’s natuurlijk heel leuk. En vooral heel goedkoop.

Design stoel
Op de site van woonwerk (www.werkeninwonen.nl/) staat uitgebreide info over deze pool en stoel en zie je een jongetje juichend met de armen omhoog zitten op zo’n kratstoel. Ernaast doet zijn vriendje hetzelfde, maar die zit in een andere stoel. Het is de Heart Cone stoel van Vitra, naar een ontwerp van de beroemde designer Verner Panton. Die kost € 2619 bij Berden, € 2733 bij webwinkel bigbrands.nl en € 2175 bij De Kasstoor Wonen. Da’s behoorlijk aan de prijs en daarvoor koop je een half stadion kratstoelen. 

Trendy oranje

De producten die het Perscentrum Wonen aanprijst, zitten deels ook in deze prijscategorie en maakt duidelijk dat het centrum er niets van begrijpt want Pastoe, Zanotto en Studio Job zijn bepaald niet goedkope merken. Ik las het persbericht nogmaals. Aha, een beetje oppervlakkig gelezen. Want het persbericht rept over de waarde van de oranje prullaria die nu op de markt komen. ‘Na het laatste fluitsignaal gaat alles de kast of prullenbak in. Jammer. Want oranje is dit seizoen een trendkleur in het interieur en mag dus gerust blijven!’ Aha, dat verandert de zaak. Dus zitten hele volksstammen de rest van het jaar trendy te wezen op hun kratstoel.

Aribert Guiking

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten