Vandaag opent winkelketen Beddenreus in Beverwijk een pilotwinkel waarin de vernieuwde formule van de discounter tot uiting komt. Het is onderdeel van de aangescherpte strategie waarbij kwaliteit en prijs hand in hand gaan.
Entree van de vandaag geopende winkel.
De pilotwinkel is functioneel van opzet en een plek 'waar de klant gemakkelijk navigeert en het juiste bed, matras of beddengoed met een passende prijs snel vindt', aldus een persbericht van Beddenreus. Het past in de strategie van de discounter waarin de focus ligt op 'mensen met een kleine beurs en iedereen die de slaapkamer tegen aantrekkelijke prijzen wil inrichten.' Het 25-jarig bestaan is aanleiding om deze filosofie nog eens te benadrukken, gevat in een nieuw jasje. In de loop van 2023 worden de uitgangspunten van de nieuwe formule doorgevoerd in de andere 32 winkels in Nederland.
Nieuw producten
Tegelijk met de opening van de pilotwinkel wordt een nieuwe collectie bedden en boxsprings gelanceerd. Onderdeel daarvan is de Luxe collectie waarin de klant via een stappenplan zijn eigen bed kan samenstellen. Denk daarbij aan keuzes voor hoofdbord, bedbodem, voetenbord, stof en kleur, pootjes, matras, topper enzovoort. Vooralsnog is dit alleen in de winkel toe te passen, online zijn wel voorbeelden te vinden van mogelijkheden.
Marktaandeel verhogen
Naast deze 'luxe' opties houdt de keten vast aan de kernwaarden; een goede kwaliteit willen bieden tegen een zo laag mogelijk prijs. Daarmee denkt Beddenreus het marktaandeel te kunnen verhogen in een markt die al maanden vrij slap is en waarin juist aanbieders in het lage segment te maken hebben met consumenten die last hebben van de toenemende inflatie en de gestegen energiekosten. Mede hierom probeert de keten de kosten laag te houden; geen tv reclame, maar wel radiospotjes en online actief zijn. Ook worden er sinds kort op beperkte schaal huis-aan-huis folders verspreid.