In juni wordt in New Delhi de eerste editie van Ambiente India gehouden. De beurs zal, net als thuisstad Frankfurt, gesegmenteerd worden in drie segmenten: Ging, Living en Dining.
Volgens organisator Messe Frankfurt wordt Ambiente India meteen ‘het leidende event’ voor concepten die zich richten op interieur design, (interieur)stoffering en accessoires. De beurs richt zich op aanbieders van consumentengoederen voor in en rondom het huis. Dat omvat veel: kleinmeubelen, woonaccessoires, van alles voor de ‘gedekte tafel’ en geschenken en gadgets in vele soorten zullen op de beurs hun plaats vinden. De beurs zal merkfabrikanten, leveranciers, interieurarchitecten, groot- en detailhandel bij elkaar moeten brengen in een groot gezamenlijk platform.
India groeimarkt
India is een groeimarkt en een van de speerpunten voor verdere expansie van Messe Frankfurt. De lancering van de beurs is een voorbeeld van een al jaren lopende strategie waarbij succesvolle beurzen in thuisland Duitsland worden ‘geëxporteerd’ naar andere landen. Zo is er ook een Ambiente in Japan die tegelijkertijd wordt gehouden met Heimtextil Japan, een kloon van Heimtextil in Frankfurt. In India wordt Ambiente tegelijkertijd gehouden met Heimtextil India. De beurs loopt van 19 t/m 21 juni.
Start Ambiente Frankfurt
Vandaag begint in Frankfurt Ambiente met 4724 exposanten, afkomstig uit 89 landen. Volgens de beursorganisatie is de beurs volledig uitverkocht. Er worden ongeveer 140.000 bezoekers verwacht. De beurs loopt nog t/m dinsdag 11 februari.