Sinds deze week is tapijt van Bonaparte verkrijgbaar bij 13 filialen van Karwei. Het gaat volgens fabrikant Desso om een test met een beperkt aantal items.
Kwalitatief merktapijt is volgens Rob Peters, managing director bij Desso, alleen verkrijgbaar via de woninginrichter en dat is een plek die de jongere doelgroep steeds minder goed weet te vinden. ‘Uit onderzoek blijkt dat jongere gezinnen steeds minder in aanraking komen met tapijt, met als gevolg dat tapijt ook steeds vaker van de bovenverdieping verdwijnt. Daarom willen we met Karwei testen of we met Bonaparte jongere doelgroepen kunnen interesseren voor tapijt. Het is tenslotte in ieders belang dat kwalitatief merktapijt weer belangrijk en zichtbaar wordt in de vloerenmarkt.’
Groei in de breedte stimuleren
Omdat bouwmarkten een hoge bezoekfrequentie hebben kunnen meer mensen in contact komen met het tapijt en Peters verwacht dat dit de vraag naar tapijt in de breedte zal stimuleren. Hij zegt dat Desso geen klanten wil ‘afpakken’ van de woninginrichter, maar denkt dat door het bekender maken van tapijt ‘we hier op termijn allemaal de vruchten van kunnen plukken’. Volgens Peters zijn de reacties vanuit de vakhandel verschillend, maar wordt er over het algemeene postief op gereageerd.
Prijzen
De collectie bij Karwei is beperkt en beslaat totaal 90 items, verdeeld over 9 kleuren. Het is geen Bonaparte Chinchilla die bij de gespecialiseerde vakhandel ligt. De kale prijs bij Karwei, dus exclusief materialen, voorrijkosten, leggen e.d. is lager dan bij woninginrichter, maar wil de klant wel alles inclusief dan is het een tikkeltje duurder dan bij de vakhandel. De proef bij Karwei gaat een jaar duren.