Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Bouwmarkten Maxeda in de etalage

Maxeda DIY Group start met een strategische heroriëntatie voor de formules Praxis, Formido, Brico en Plan-It. Het betekent dat de formules wellicht verkocht gaan worden.

Het onderzoek van het concern moet ‘het toekomstig potentieel van de winkelketens optimaliseren. Daarbij is een verkoop niet uitgesloten’, zo laat Maxeda weten.  De heroriëntatie is naar verwachting voor het einde van dit jaar afgerond. Tony DeNuzio, voorzitter van de raad van commissarissen is er van overtuigd ‘dat onze DIY-winkelketens nu klaar zijn voor de volgende stap in hun groeistrategie.’

Groeistrategie
Die groei mag je met een korreltje zout nemen want de doe-het-zelfketen zag zijn omzet vorig boekjaar met veertig miljoen euro dalen naar 1,32 miljard euro. De nettowinst daalde tot 55 miljoen euro. Dat is acht miljoen euro minder dan een jaar eerder. Naar aanleiding daarvan kondigt het concern aan meer op de kosten te gaan letten. Zo zullen meer huismerken in ons land worden geproduceerd. Maxeda beschikt over 370 winkels voornamelijk in Nederland.  Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in België en Luxemburg.
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten