Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Buurtvoordeel.nl nieuwe advertentiesite voor winkeliers

Met de site buurtvoordeel.nl kunnen winkeliers flexibel en goedkoop advertenties plaatsen en daarmee snel inspelen op bijvoorbeeld weersveranderingen.

Buurtvoordeel.nl is een site waar consumenten aanbiedingen kunnen vinden van winkels ‘in de buurt’, waarbij je ‘de buurt’ letterlijk breed kan interpreteren. De site prijst zichzelf aan als ‘marktplaats voor de dagelijkse boodschappen’, maar is meer dan dat want het gaat niet alleen om spruitjes in de aanbieding of voordelige krentenbollen. Via de site kan een winkelier makkelijk een advertentie plaatsen en inspelen op dagelijkse behoeften, plotselinge veranderingen in het weer of een mooi aanbod van zijn leverancier. Hans Gerretsen, initiatiefnemer van de site: ‘Stel dat de leverancier van de groenteman van een grote partij blikken sperziebonen af wil, dan kan de groenteman dat snel op de site plaatsen.’

Snel en flexibel
Die snelheid is volgens Gerretsen een van de troeven van de site. ‘De lokale krant verschijnt bijvoorbeeld op woensdag en gaat de dag daarna bij het oud papier. Dus ziet de consument de aanbieding niet meer. Of de krant is al gedrukt als je als winkelier een aanbieding wilt doen. Voor de krant ben je dus te laat, maar je kunt op ieder moment wat op de site plaatsen.’ Zo’n advertentie plaatsen kan voor een uur, twee uur, een dag of een week en alles wat daar tussenin zit en kost ongeacht de tijdsduur € 6,50. Verlengen kan altijd en kost wederom hetzelfde bedrag. Winkeliers kunnen dus zelf bepalen wanneer en hoe lang hun aanbiedingen gepubliceerd worden. Je kunt ook via de site aankondigen dat er een actie gaat komen. Zo heeft de consument permanent toegang tot de actuele aanbiedingen in de eigen omgeving.

Concurrent voor h-a-h kranten
Vanwege de actualiteit, à la minute kan een winkelier een advertentie plaatsen, hoopt Gerretsen dat consumenten voordat zij boodschappen gaan doen (of tijdens het boodschappen doen) de site checken, vandaar dat deze ook goed leesbaar is op een smartphone. Hij bestrijdt dat site vooral geschikt is voor alleen de dagelijkse boodschappen want ‘ook de fietsenmaker of de meubelzaak kan een advertentie plaatsen.’ De site is potentiële concurrent van de huis-aan-huiskranten, maar niet van de wekelijkse reclamefolders, meent Gerretsen. ‘Wij krijgen enthousiaste reacties van ketens. Die willen een logo op de site plaatsen met een doorklikmogelijkheid. Dan kom je uit op de actiekrant van die week.’

Introductiestunt
Winkeliers kunnen zelf advertenties plaatsen met tekst en foto’s. Er is wel een beperking: per advertentie zijn er 255 tekens beschikbaar. Ter introductie kunnen advertenties nu maximaal een maand gepubliceerd worden. Na 1 juli gaat alles per week. Als stunt bood buurtvoordeel onlangs voor € 200.000 gratis advertentie ruimte aan aan de Schoenenreus waarvan na het faillissement een aantal zaken een doorstart maakte.

Meer informatie: www.buurtvoordeel.nl

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten