Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Chinese webshops richten zich op Nederlandse consument

Chinese etailers richten zich in toenemende mate met hun webshop op de Nederlandse markt. Hun prijzen zijn laag en zelfs voor producten van een paar euro hoeft de consument geen verzendkosten te betalen.

Tientallen Chinese webshops hebben hun pijlen gericht op de Nederlandse consument. Met lage prijzen, een groot assortiment en zonder bezorgkosten gaan de etailers de concurrentie aan met Nederlandse spelers als bol.com en breiden ze hun activiteiten uit in ons land, schrijft De Volkskrant. Ook in andere Europese landen proberen de Chinese webwinkeliers voet aan de grond te krijgen. Daarbij krijgen zij ondersteuning van de Chinese overheid waardoor zij j goedkoop kunnen exporteren. Het gevolg is dat zelfs voor producten van een paar euro de consument geen verzendkosten hoeft te betalen.

Bedreiging voor Nederlandse webwinkels
De lage prijzen zijn een onderdeel van de expansiedrang en hebben als doel om - tegen zeer hoge kosten -  in Europa voet aan de grond te krijgen. Honderdduizenden Nederlanders ontvangen iedere week een marketingmail die Nederlandse bedrijf Webpower verstuurt namens tientallen Chinese webshops. Volgens directeur Jacco Bouw zullen Nederlandse webwinkels het moeilijk gaan krijgen, maar hij verwacht niet dat Nederlandse bedrijven kopje onder zal gaan. ‘Er zal altijd een groep blijven die bij Nederlandse webwinkels als Wehkamp bestelt. Voor meer geld krijg je ook meer service’, aldus Bouw.
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten